Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@03:46:12 GMT

شکاف طبقاتی، مردم را از مسئولان ناامید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۶۵۵۳

شکاف طبقاتی، مردم را از مسئولان ناامید می‌کند

  به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی، رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا ، با بیان این که یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی نشان دادن ساحل نجات و یک افق روشن در زندگی عبادی، معنوی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: مردم در زمان شاه برای رسیدن به آرمان های ارزشمندی که دین در حکومت برای انسان ها ایجاد می کند، مرجعیت امام راحل را پذیرفتند و در صحنه های مختلف حاضر شده و هزاران شهید اهدا کردند تا این که انقلاب به ثمر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم شریف و ولایتمدار ایران بعد از انقلاب هم با نگاهی مثبت به آینده نظام اسلامی در صحنه های مختلف برای حفظ این نظام مقدس جان فشانی کردند که نمونه این جانفشانی ها را در درگیری با گروهک های تروریستی همچون «فرقان» و امثال آن و همچنین حضور انقلابی در هشت سال دفاع مقدس مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به این که مهم ترین مسأله ای که مردم را در صحنه نگه داشته است، «امید و نگاه مثبت مردم نسبت به آینده نظام» است، ابراز داشت: این امید و خوشبینی مردم نسبت به آینده نظام است که می تواند برای ایجاد حکومت عدل مهدوی بسترسازی کند.
استاد حوزه و دانشگاه یکی از حربه های دشمن برای پیشبرد اهداف شوم اش را «ناامیدسازی» مردم از نظام مقتدر اسلامی دانست و عنوان کرد: دشمن برای این که مردم را نسبت به انقلاب و گزاره هایی که برای آن ها انقلاب صورت گرفت، دلسرد کند، سعی می کند با تبلیغات گسترده، ابزار ناامیدی را به کار بگیرد و افق روشن پیش روی ما را تاریک و ساحل نجات ما را یک ساحل مخوف، خطرناک و غیر قابل دسترس جلوه دهد.
شمه ای از حقارت حکومت شاهنشاهی
وی خاطرنشان کرد: کسانی که زمان شاه را به یاد دارند به خوبی می دانند که ما چقدر معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی در کشور داشتیم  و چقدر توسط بیگانگان تحقیر می شدیم؛ مردم ما فراموش نکردند که اگر یک آشپز آمریکایی یکی از بهترین مهندسان، پزشکان، تحصیل کردگان و یا فرهیختگان کشور را از بین می برد و می کشت، قوه قضاییه کشور در زمان پهلوی قدرت نداشت که آن شخص را محاکمه کند؛ اما اگر یک فرهیخته و قهرمان ملی ما یک آشپز آمریکایی را چه از روی عمد و یا سهو از بین می برد، باز قوه قضاییه کشور در آن زمان قدرتی نداشت که شخص ایرانی را خودش محکوم کرده و محاکمه کند، بلکه آن شخص را به آمریکا می فرستاد تا آن ها او را محاکمه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با تأکید بر این که کشور ما در دوران استبداد پهلوی هیچگونه استقلالی از خود نداشت، بیان کرد: در آن زمان تاریک و ظلمانی، کشور ما حافظ منافع غربی ها بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مستقل شده ایم؛ از این رو دشمن برای این که این جریان پاک را متوقف کند، بذر یأس و ناامیدی را در جامعه پراکنده کرده است.
رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) اضافه کرد: البته ناگفته نماند که مدل رفتاری برخی مسؤولان در درون کشور نیز به جریان ناامیدسازی مردم کمک می کند.
وی به تبیین راهکارهایی برای امیدوارسازی مردم نسبت به آینده نظام پرداخت و تأکید کرد: در گام اول این خود مسؤولان هستند که باید اقتدار نظام را برای مردم به نمایش بگذارند و کاربردهای نظام اسلامی را در حکومت اسلامی روشن سازند و اجازه ندهند دشمن آن را ناکارآمد جلوه دهد.
تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی میان مسؤولان و مردم از عوامل ناامید شدن مردم است
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی میان مسؤولان و مردم را یکی از عوامل ناامید شدن مردم از برخی مسئولان تلقی کرد و اظهار داشت: رفتارهای تبعیض گرایانه، بی عدالتی، خودباختگی در مقابل قدرت های پوشالی دشمنان اسلام و هرگونه رفتاری که دلالت بر خودباختگی و خودکامگی دارد سبب یأس مردم می شود و ضرورت دارد مسؤولان از این رفتارها به جدّ پرهیز کنند.
کارشناس رسانه ملی یادآور شد: اعتماد مسؤولان به مردم، همراه بودن مسؤولان با آنها، پایبندی به شعارهای انقلاب، صداقت و عدم اعتماد به دشمنان، مردم را دلگرم می کند؛ اگر مسؤولان این چنین پیش بروند قطعاً جامعه حرکتی رو به اصلاح و پیشرفت خواهند داشت.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت