Web Analytics Made Easy - Statcounter

   به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از کتاب ایران(ایبنا)، در طرح «تابستانه كتاب ۹۷» كه از ۳۰ مردادماه  تا ۵ شهريور در تهران و تا ۸ شهريور در ساير شهرها برگزار شد، ۷۱۵ كتابفروشي در ۳۱ استان كشور فروشي معادل۶۲ ميليارد و ۴۹۱ ميليون و ۸۸۴ هزار و ۶۲۱ ريال داشتند و حدود ۱۰ ميليارد و ۹۵۰ ميليون ريال يارانه به خريداران كتاب اختصاص يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهمين دوره طرح هاي اعطاي يارانه نشر از طريق كتابفروشي ها با عنوان «تابستانه كتاب۹۷» تعداد ۷۶۳۸۶ خريدار كتاب هاي تاليفي را با يارانه  ۲۵درصد و كتاب هاي ترجمه را با يارانه ۱۵درصد خريداري كردند؛ در اين طرح استان تهران با ۱۰۱ كتابفروشي فعال خود توانست با ۱۲ هزار و ۱۱۵ خريدار در صدر پرفروش‌ترين استان بر اساس تعداد خريدار قرار بگيرد و استان خراسان رضوي با ۸۴ كتابفروشي و ۱۰هزار و۸۰۷ خريدار توانست رتبه دوم پرفروش‌ترين استان‌ها بر اساس تعداد خريدار را به خود اختصاص دهد. همچنين استان اصفهان با مشاركت ۸۴ كتابفروشي و ۸ هزار و ۸۲۸ خريدار، رتبه سوم بيشترين تعداد خريدار در طرح تابستانه كتاب ۹۷ را از آن خود كرد.
كتابفروشي‌ هاي«پرديس كتاب»، «شهر كتاب مشهد» و «كتاب آبان» از استان خراسان رضوي  با فروش به ترتيب با ۶۱۴۲، ۳۶۳۵ و ۳۴۴۶ نسخه كتاب در صدر پرفروش‌ترين كتابفروشي‌هاي طرح «تابستانه كتاب ۹۷» بر اساس تعداد فروش كتاب قرار گرفته‌اند. 
در اين طرح استان هاي خراسان رضوي با ۳۹۴۱۵، تهران با ۳۴۴۴۲ و اصفهان با ۳۰۶۱۲ رتبه هاي اول تا سوم را بر اساس تعداد كتاب هاي فروخته شده دارند. همچنين استان خراسان رضوي با ۸ ميليارد و ۸۹۱ ميليون و ۴۷۲ هزار و ۶۵۳ ريال، استان اصفهان با ۸ ميليارد و ۵۶۳ ميليون و ۳۹۰ هزار و ۵۹۱ ريال و استان تهران با  ۸ ميليارد و ۶۲ ميليون و ۵۱۱ هزار و ۴۴۴ ريال بيشترين مبالغ فروش كتاب را به خود اختصاص داده اند.
در طرح تابستانه كتاب ۹۷ به كتابفروشي هاي ۱۰ استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان‌، خراسان‌ شمالي، آذر‌بايجان غربي، كهكيلويه و بويراحمد، قزوين، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري و ايلام به عنوان استان هاي كم برخوردار در حوزه كتاب، مبلغ ۱۰ ميليون تومان اعتبار ويژه تعلق گرفته است.
لازم به ذكر است در طرح «تابستانه كتاب ۹۷» با استناد به سياست هاي كلي نظام اداري كشور، قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات و رويكرد دولت دوازدهم مبني بر شفاف سازي اطلاعات،  همزمان با اجراي طرح، گزارش مبلغ اوليه اعتبار اختصاص يافته به كتابفروشي هاي عضو طرح (تابستانه كتاب۹۷) در وب سايت  http://tabestaneh.ketab.irمنتشر شد؛ مساحت، تعداد كتاب، مبلغ اعتبار، مرجع صادر كننده پروانه كسب و رسته صنفي كتابفروشي هاي عضو طرح تابستانه كتاب۹۷ به تفكيك استان و شهر نيز در اين گزارش آمده است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رژه نیروهای مسلح در مراسم روز ارتش در سراسر کشور

رژه نیروهای مسلح در مراسم روز ارتش همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • «خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • (ویدیو) رفع اختلال در سامانه نسخه الکترونیک تا پایان هفته
  • رژهٔ نیروهای مسلح به‌مناسبت روز ارتش در سراسر کشور
  • فیلم/ رژه نیروهای مسلح در مراسم روز ارتش در سراسر کشور