Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛در آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام محمد باقر (ع)  شاهین دژ حجت الاسلام دیرباز یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان به اهمیت حوزه‌های علمیه و علما اشاره و  افزود: روحانیت در تاریخ ایران، همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته و از نظر جایگاه نیز در مقام برجسته‌ای قرار داشته اند، به گونه‌ای که روحانیت، به عنوان سازمان رهبری کننده مردم و گروهی از افراد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسالت حوزه‌های علمیه در مورد فرهنگ سازی حوزه‌های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما بوده اند، و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و هست؛ که بایستی این ارتباط محکم بین مردم و روحانیت، ایجاب می‌کند که نگاهی دقیق‌تر به نقش حوزه در القای فرهنگ عامه، بیندازیم.

او همچنین بابیان اینکه بصیرت افزایی و داشتن روحیه جهادی وانقلابی طلاب دربرابر دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را ازمهمترین وظایف حوزه‌های علمیه عنوان وبر اطاعت محض ازولایت فقیه تأکیدکرد.

حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ نیز بابیان اینکه حوزه‌های علمیه امروز وظیفه خطیری رابرعهده دارندافزود: تبین مبانی انقلاب اسلامی، روشنگری، و بصیرت افزایی را از ملزومات طلاب حوزه‌های علمیه برشمرد و با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی امروز حوزه‌های علمیه وارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد هدف قراردادند گفت: ساخت دفاع ازانقلاب اسلامی پاسدار‌ی از ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه همه احاد جامعه بخصوص طلاب حوزه‌های علمیه می‌باشد.

 

انتهای پیام/ی

بصیرت افزایی از ملزومات حوه های علمیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با صدور حکم مشترک از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. 

در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر شده، از تلاش احمد مرادخانی رئیس سابق دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شده است.

در متن حکم خطاب به حجت‌الاسلام خیری آمده است: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش فعالیت در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان رئیس دیرخانه مشترک برای اجراسازی تفاهم‌نامه مذکور به مدت چهار سال منصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند