Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو مجمع نمایندگان استان مرزی آذربایجان غربی گفت: اقلیم کردستان با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضد انقلاب با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کنند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امرو زمجلس شورای اسلامی مجلس از پاسخ‌های وزیر امور خارجه در خصوص علت ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق قانع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح سوال نادر قاضی‌پور از وزیر امور خارجه در خصوص علت ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق گفت: نماینده سوال کننده با اشاره به شرکت وزیر امور خارجه در مراسم تشییع جنازه مرحوم طالبانی تأکید کرد با توجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس عراق به علت اینکه تابوت در پرچم کردستان عراق پیچیده شده بود مراسم را تحریم کردند، وزیر خارجه حضور پررنگی در مراسم داشت؛ علت حضور وزیر امور خارجه زیر پرچم کردستان عراق با توجه به مواضع جمهوری اسلامی ایران چیست.

نجفی خوشرودی تأکید کرد: در ادامه وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال قاضی‌پور تأکید کرد که در بغداد پرچم عراق بر روی تابوت پیچیده شده بود و همه منتظر تشریفات دیگری بودیم که در اقلیم کردستان عراق پرچم عوض شد لکن با این تغییرات نحوه برخورد و ادای احترام ایستاده، منحصر به بنده نبود و حضور ما در آنجا حضور خوبی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نادر قاضی‌پور از پرسش‌های وزیر امور خارجه قانع نشد و سوال به صحن علنی مجلس برای بررسی بیشتر ارسال شد.

طبق گزارش خانه ملت، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد شهدای کردستان که توسط گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند و همچنین تشکر از عزیزان قرارگاه حمزه سید الشهدا که اجازه ورود تروریست‌ها به مرز‌های کشور را ندادند، گفت: آقای ظریف ملت شما را دوست دارد، ولی بنده به دلیل عشق به شهدا این سوال را مطرح کردم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه افزود: چرا از خود عراقی‌ها پیشی گرفتید؟ این اقلیم بیشترین تلاش را برای رفراندوم انجام داد. در جریان به خاکسپاری جلال طالبانی رییس جمهور فقید عراق شما به عنوان نماینده ایران به ایشان در حالی ادای احترام کردید که ایشان در پرچم اقلیم کردستان عراق پیچیده شده بود و این در حالی است که بسیاری از شخصیت‌های حقوقی به دلیل پیچیده شدن ایشان در پرچم اقلیم در مراسم ترحیم طالبانی حضور نداشتند.

وی ادامه داد: در مراسمی حاضر شدید که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند؛ همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است.

قاضی پور گفت: اقلیم کردستان عراق هیچ اقدامی برای برچیده شدن بساط ضدانقلاب نداشته است. وقتی به مزار شهدای شهرستان‌های کشور می‌روید تعداد زیادی از شهدای مناطق غرب و شمال کشور که توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند به خاک سپرده شده اند. ضدانقلاب با حمایت مالی اقلیم موفق به شهادت رساندن شیرمردان کرد، لر، فارس و ترک شدند. آیا ادای احترام شما کار درستی بود؟

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار توضیح ظرفیت درباره سهم ایران در بازار اقتصادی عراق و تاثیر دیپلمات‌های ایرانی در افزایش این سهم شد و افزود: آیا مقایسه سهم ایران از اقتصاد عراق با ترکیه و سایر کشور‌های دیگر انجام داده‌اید؟ تابستان امسال ۱۱ نفر از کرد‌های مریوان توسط اشرار مورد حمایت رهبران اقلیم کرستان به شهادت رسیدند و آنان در این داغ، موثر بودند.

قاضی‌پور با بیان اینکه اقلیم کردستان با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضد انقلاب با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کنند، گفت: سران اقلیم کردستان با سفر به عربستان و آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و اقداماتی را در حمایت از گروهک‌های ضد انقلاب در دستور کار داشتند.

وی ادامه داد: آنان با تجهیز گروهک‌های تروریستی به ویژه پژاک رسماً بر علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند از این رو حمایت عربستان و اسراییل و حکومت اقلیم در بازسازی گروهک‌های تروریستی غیرقابل کتمان است.

قاضی پور گفت: صدور کارت اقامت در اقلیم با معرفی نامه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب انجام می‌شود. خاک اقلیم به مامن گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حمایت برخی مسئولان برای ایجاد قرارگاه جدید و بی‌توجهی سران اقلیم به امنیت خاک جمهوری اسلامی بر ضد ایران انجام شده است، گفت: آقایان با مسلح کردن تیم‌های تروریستی درصدد اعزام گروه‌های تروریستی به ایران از طریق اشنویه بوده‌اند که با چشم بیدار سربازان این مرز و بوم جلوی این اقدام گرفته شد.

قاضی‌پور با بیان اینکه بنده و همکاران پیگیر این ماجرا و خواستار جلوگیری از شهید شدن تعداد زیادی از برادران اهل سنت‌مان در نوار مرزی هستیم، تصریح کرد: چرا که اقلیم با پول دادن به حزب پژاک درصدد ایجاد وحشت و ناامنی در اطراف مرز ایران - عراق هستند. از شما می‌خواهم محکم و قوی توطئه‌های این اقلیم را در نطفه خفه کنید.

وی خطاب به نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به مسائل امنیتی و قبول آن توسط وزیر امور خارجه از رای گیری سوالم صرف نظر می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نادر قاضی پور نماینده ارومیه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه جلال طالبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

کد خبر 848563 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه