Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
بررسی مطالعات قبلی نشان می‌دهد افرادی که سکته مغزی کرده‌اند دو برابر با ریسک زوال عقل روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان بریتانیایی در مطالعه خود به بررسی ۴۸ مطالعه که شامل ۳.۲ میلیون نفر در جهان بود پرداختند.

«آیلیانا لوریدا»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه اکستر انگلستان، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم سابقه سکته مغزی ریسک ابتلا به زوال عقل را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و موارد جدید سکته این ریسک را بیش از دو برابر افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید می‌کند: «وجود این رابطه به قدری قوی است که بهبود در روند پیشگیری از سکته و مراقبت‌های پس از سکته نقش مهمی در پیشگیری از زوال عقل ایفا می‌کند.»

به گفته محققان، ارتباط بین سکته مغزی و افزایش ریسک زوال عقل حتی بعد از در نظر گرفتن فشارخون، دیابت و بیماری قلبی، همچنان وجود دارد.

«دیوید لولین»، عضو دیگر تیم تحقیق، نیز می‌گوید: «حدود یک سوم موارد ابتلا به زوال عقل قابل پیشگیری هستند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که چقدر حفاظت از تامین خون برای مغز به منظور تلاش برای کاهش زوال عقل حائز اهمیت است.»

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ریسک ابتلا به زوال عقل در مردان بیشتر است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله دچار سکته می‌شوند. حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و پیش بینی می‌شود که هر ۲۰ سال این نرخ ۲ برابر شود و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱ میلیون نفر برسد.

در همین زمینه: فاکتورهای پرخطری که ریسک زوال عقل را افزایش می‌دهند سرگیجه هنگام بلندشدن نشانه ریسک زوال عقل است استرس‌های میان‌سالی ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد تشخیص زوال عقل با آزمایش خون نتایج یک تحقیق | پیشگیری از زوال عقلی با مصرف سبزیجات برگ‌دار ازدواج مانع از زوال عقل می‌شود ۴ باور درست و غلط درباره زوال عقلی درمان زوال عقلی با کمک بازی رایانه‌ای آسیب شدید به سر خطر زوال عقل در سنین بالا را افزایش می‌دهد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد