Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- شصتمین نمایشگاه بین المللی دمشق که قرار است از 24 تا 15 شهریور امسال به مدت 10 روز در پایتخت سوریه برگزار شود، فرصتی برای عرض اندام شرکت ها و تجار ایرانی است که باید از آن به نحو شایسته ای بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، پس از حدود هشت سال جنگ و درگیری در سوریه هم اینک فرصت بازسازی این کشور فراهم شده و امسال کشورهای خارجی زیادی در نمایشگاه بین المللی بازرگانی دمشق عرض اندام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشور سوریه پس از چندین سال جنگ در حال تغییر و تحول اساسی است و باید از فرصت به دست آمده برای بازسازی پس از بحران، شرکت های ایرانی استفاده مطلوب را ببرند.
این نمایشگاه که سابقه برگزاری آن به سال 1954 میلادی می رسد، یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های تجاری در منطقه خاورمیانه و بزرگ ترین رویداد اقتصادی سوریه محسوب می شود که باید تجار و شرکت های خصوصی ایران از این فرصت بهره مند شوند زیرا رقبای زیادی از کشورهای دیگر در این نماشگاه حضور خواهند داشت و بهره برداری لازم را انجام می دهند.
برگزاری این نمایشگاه نشانه ای از بازگشت آرامش و ثبات به سوریه و شروع روند بازسازی پس از جنگ در این کشور است و شرکت هایی که برنامه مدونی برای خود در این نمایشگاه اقتصادی دارند، موفق می شوند.
جمهوری اسلامی که از ابتدای سال جاری مقدمات حضور اقتصادی در سوریه را با حضور سفر وزیر راه و شهرسازی آغاز کرد، می تواند در این نمایشگاه با قوت بیشتری حضور داشته باشد.
در همین حال نمایشگاه بین المللی دمشق یک فرصت مهم برای شرکت های خارجی است که می توانند با ارایه محصولات شان تاثیر گذار باشند.
کشور سوریه در نمایشگاه بین المللی دمشق فرصت های خوب و بی نظیر را برای شرکت های داخلی و خارجی، به منظور بازاریابی تولیدات خود و تامین بازارهای جدید باز کرده که باید در این شرایط جمهوری اسلامی ایران نیز گام های بلندی بردارد.
این نمایشگاه فرصتی پیش رو برای فروش کالاهای مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و غذایی ایران است که ضرورت دارد حضور پر رنگی داشته باشند.

**حضور 48 کشور جهان در نمایشگاه دمشق
مدیر کل مؤسسه عمومی نمایشگاه ها و بازار های بین المللی سوریه سه روز قبل در نشست خبری گفت: نمایشگاه بین المللی دمشق امسال با حضور 48 کشور جهان افتتاح می شود.
فارس کرتلی اظهار داشت: شرکت های جدیدی از جمله کشورهای آرژانتین، مقدونیه و اوستیا امسال در نمایشگاه دمشق حضور خواهند داشت.
وی افزود: نمایشگاه امسال شاهد مشارکت گسترده ای از تاجران بین المللی خواهد بود و حدود 100 تاجر نیز در گردهمایی اقتصادی بازرگانان سوریه و روسیه که در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد، شرکت می کنند.
مدیر کل مؤسسه عمومی نمایشگاه ها و بازار های بین المللی سوریه بیان کرد: نمایشگاه بین المللی دمشق آماده استقبال و مشارکت تاجران و شرکت های متنوع خارجی و داخلی است.
کرتلی اظهار داشت: فعالیت های نمایشگاه بین المللی دمشق امسال با حضور گسترده مؤسسات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خارجی و داخلی برگزار می شود و تمامی تدابیر و تدارکات لازم به مراحل نهایی رسیده است.
وی بیان کرد: پرسنل و کارمندان این مؤسسه در حال آماده سازی مقدمات برای افتتاح نمایشگاه هستند.
پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی دمشق سال گذشته با حضور 43 کشور از جمله روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، عراق، هند و 20 شرکت خارجی دیگر پس از یک وقف هفت ساله گشایش یافت.

**آمادگی تمامی امکانات در نمایشگاه بین المللی دمشق
مسئول غرفه های نمایشگاه بین المللی دمشق نیز گفت که تمامی تجهیزات در شصتمین نمایشگاه بین المللی برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی آماده شده است.
محمد السقا تاکید کرد که این نمایشگاه متفاوت تر از سال گذشته برای تجار و بازرگانان خارجی و داخلی آماده شده و هیچ مشکلی در برگزاری آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی سوریه نیز در این نمایشگاه محصولات صنعتی از قبیل نساجی، مهندسی ساختمان، شیمیایی و مواد غذایی ارائه می کند.
امسال غرفه سوریه با سال قبل بر طبق گفته مسئولان از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و تنوع آن ها به خصوص در حوزه تزئینات داخلی از سال قبل متفاوت تر شده است.
با پیروزی های اخیر ارتش سوریه چرخه تولید در این کشور دوباره به رونق افتاده و ماه قبل تنها هزار و 300 کارخانه و کارگاه صنعتی تعطیل شده بر اثر جنگ در این کشور در منطقه الکلاسه حلب فعالیت خود را از سر گرفتند.

**فعالیت مطلوب سال گذشته ایران در نمایشگاه دمشق
جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با 31 هلدینگ، بزرگ ترین شرکت کننده پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق بود.
31 هلدینگ از جمهوری اسلامی ایران که هرکدام از آن ها مجموعه ای از شرکت های مختلف در زمینه های فعالیت خود به شمار می رفتند در 31 غرفه محصولات و خدمات خود را ارائه دادند.
مساحت در نظر گرفته شده برای شرکت های ایرانی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق بیش از هزار مترمربع بود.
شرکت های خودروسازی، لوازم خانگی، صنایع و مواد غذایی، مصالح ساختمانی، خدمات کشاورزی، نرم افزار و سخت افزار، بهداشتی و درمانی، لوازم آرایشی و برق و ساختمان از مهم ترین شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه بین المللی سال گذشته در دمشق بودند.

**حضور شرکت های ایرانی
شصتمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی دمشق امسال توسط شرکت ایرانی 'یاران کار آفرین پاسارگاد' در پایتخت سوریه برگزار می شود.
شرکت ها و تاجران ایرانی نیز امسال در زمینه های صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن، ماشین آلات، تجهیزات بسته بندی، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، خدمات فنی و مهندسی راهسازی، مصالح ساختمانی و تاسیسات آن، گروه صنایع غذایی، انرژی، صنایع بهداشتی، تجهیزات و لوازم دامپزشکی، صنایع الکترونیک، گروه لوازم خانگی، صنایع پلاستیک، مبلمان و صنایع دستی مشارکت می کنند.
انتظار می رود امسال نیز همانند سال گذشته تجار و شرکت های خصوصی ایرانی بهتر از سال گذشته در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
قطعا با حضور فعال شرکت ها و تجار ایرانی می توانیم از فرصت به دست آمده در این نمایشگاه بین المللی استفاده مطلوب را ببریم.
تاکنون مسئولان ایرانی در خصوص حضور شرکت ها و تجار ایرانی در نمایشگاه بین المللی سوریه اظهار نظر نکرده اند، امیدواریم امسال حضور جمهوری اسلامی که متحد راهبردی این کشور است در حوزه اقتصادی نیز فعال حاضر شود.
گزارش از حسینعلی راشکی
خاورم**8005*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سوريه نمايشگاه بين المللي دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین