Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیم کردستان عراق با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضد انقلاب را تجهیز می‌کنند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریور) پارلمان در جریان سؤال از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، درباره علت حضورش در مراسم خاکسپاری «طالبانی» رهبر فقید اقلیم کردستان عراق در شرایطی که پرچم این اقلیم دور تابوت طالبانی پیچیده شده بود،گفت: آقای ظریف، ملت شما را دوست دارد، اما بنده به دلیل عشق به شهدا، این سؤال را مطرح کردم؛ چرا از خودِ عراقی‌ها پیشی گرفتید؟

بیشتر بخوانید:

مجلس از توضیحات «ظریف» قانع شد

وی با تأکید بر اینکه اقلیم کردستان عراق بیشترین تلاش را برای رفراندوم انجام داد، اظهار داشت: در جریان خاکسپاری جلال طالبانی، شما به عنوان نماینده ایران به ایشان در حالی ادای احترام کردید که ایشان در پرچم اقلیم کردستان عراق پیچیده شده بود و این در حالی است که بسیاری از شخصیت‌های حقوقی به دلیل  پیچیده شدن ایشان در پرچم اقلیم در مراسم ترحیم طالبانی حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به ظریف تأکید کرد: در مراسمی حاضر شدید که افرادی از سران ضدانقلاب در آن حضور داشتند، همان افرادی که دست‌شان به خون مردم ایران و عراق آلوده است، اقلیم کردستان عراق هیچ اقدامی برای برچیده شدن بساط ضدانقلاب نداشته است.

قاضی‌پور اضافه کرد: وقتی به مزار شهدای شهرستان‌های کشور می‌روید، تعداد زیادی از شهدای مناطق غرب و شمال کشور که توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند به خاک سپرده شدند، ضدانقلاب با حمایت مالی اقلیم موفق شد شیرمردان کُرد، لُر، فارس و ترک را به شهادت برساند، آیا ادای احترام شما کار درستی بود؟

وی افزود: اقلیم کردستان با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضدانقلاب با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران را تجهیز می‌کنند. سران اقلیم کردستان با سفر به عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در حمایت از گروهک‌های ضد انقلاب  در دستورکار داشتند؛ با تجهیز گروهک‌های تروریستی به ویژه "پاک"، رسماً علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند، از این رو حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی و حکومت اقلیم در بازسازی گروهک‌های تروریستی غیرقابل کِتمان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: صدور کارت اقامت در اقلیم با معرفی‌نامه گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب انجام می‌شود، خاک اقلیم به مأمن گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است، حمایت برخی مسئولان برای ایجاد قرارگاه جدید و بی‌توجهی سران اقلیم به امنیت خاک جمهوری اسلامی بر ضدایران انجام شده است.

قاضی‌پور با بیان اینکه آقایان با مسلح کردن تیم‌های تروریستی درصدد اعزام گروه‌های تروریستی به ایران از طریق اُشنَویه بودند که با چشم بیدار سربازان این مرز و بوم جلوی این اقدام گرفته شد، اظهار داشت: بنده و همکاران دیگر، پیگیر این ماجرا  و خواستار جلوگیری از شهید شدن تعداد زیادی از برادران اهل سنت‌مان در نوار مرزی هستیم.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان عراق، با پول دادن به حزب "پاک" درصدد ایجاد وحشت و ناامنی در اطراف مرز ایران و عراق هستند، آقای ظریف، از شما می‌خواهم محکم و قوی توطئه‌های این اقلیم را در نُطفه خفه کنید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان خواستار توضیح ظریف درباره سهم ایران در بازار اقتصادی عراق و تأثیر دیپلمات‌های ایرانی در افزایش این سهم شد و خاطرنشان کرد: آیا مقایسه سهم ایران از اقتصاد عراق با ترکیه و سایر کشورهای دیگر انجام دادید؟ تابستان امسال 11 نفر از کردهای مریوان توسط اشرار مورد حمایت رهبران اقلیم کرستان به شهادت رسیدند و آنان در این داغ، مؤثر بودند.

انتهای پیام/

R1011202/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" نادر قاضی‌پور ظریف نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق نادر قاضی پور ظریف نمایندگان مجلس مجلس دهم اخبار عراق نادر قاضی پور ظریف نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق