Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استان ایلام، گفت: اعتقادداریم که بتوانیم تغییری در نگرش و فکر زندانی ایجاد کنیم، طبیعتاً از چرخه جرم خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های استان ایلام، در مراسم تجلیل از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان ایلام، اظهار کرد: زندگی امروزی، مسیری را طی می‌کند که برخی از افراد ناخواسته سر از زندان درمی‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: همه ما از بانک‌ها وام گرفتیم و یا ضامن اقوام و آشنایان خود شده‌ایم، اگر این فردی که وام می‌گیرد ادای دین نکند، بانک علیه وی اعلام شکایت می‌کند و فرد می‌شود یک زندانی یا براثر حوادث رانندگی منجر به فوت، افراد زندانی می‌شوند.

 

مدیرکل زندان‌های استان ایلام، یادآور شد: متأسفانه مشکلات اقتصادی که حاکم بر زندگی‌های امروز است برخی از خانواده‌ها را به سمت خلاف سوق می‌دهد، برخی از افراد به جرم عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، اگر فردی در زندان‌هاست ممکن مشمول این افراد شود.

 

وی، با اشاره به اینکه زندان امروز یک ضرورت اجتماعی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی رویکرد دیگری نسبت به زندان و زندانی دارد و هدف در این است که زندان در چهارچوب زندانی قرار گرفت از طرق مختلف موردتوجه قرار گیرند و برای اینکه فرد در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرد رویکردها و برنامه‌های مختلفی در زندان تدوین‌شده است.

 

کشوری، ابراز کرد: یکی از اتفاقات خوب در زندان‌ها در بحث اصلاح و تربیت، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است که تعامل خوب و بسیار مثبتی بین سازمان زندان‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و استقبال خوبی از کتاب در داخل زندان می‌شود و اعتقادداریم که بتوانیم تغییری در نگرش و فکر زندانی ایجاد کنیم، طبیعتاً از چرخه جرم خارج خواهد شد.

 

مدیرکل زندان‌های استان ایلام، با تأکید بر اینکه اگر تغییر نگرش را به وجود بیاوریم می‌توانیم خیلی از آسیب‌های اجتماعی که در پیش روی زندانی ممکن است باشد جلوگیری خواهد شد، گفت: در حال حاضر 14500 جلد کتاب در 5 باب کتابخانه به‌صورت مشارکتی با نهاد کتابخانه‌های عمومی در زندان‌های استان وجود دارد.

 

وی، خاطرنشان کرد: بیش از 1000 نفر از زندانیان استان عضو کتابخانه‌های عمومی در زندان هستند و به‌طور میانگین ماهانه 300 جلد و کتاب از مخزن کتابخانه‌های زندان خارج می‌شود، در حوزه فرهنگی زندان مسابقات کتاب‌خوانی برگزار می‌شود و جوایز را نهاد عمومی کتابخانه‌ها تأمین می‌کنند که امید است بتوانیم در مسیر کتاب‌خوانی و رشد و آگاهی عمومی گام برداریم.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر استان همدان عید غدیر سبک شوتوکان مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور هرمزگان اردبیل سوال از رییس جمهور استیضاح زندان ها جشنواره رضوی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی