Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­روابط عمومی گمرک ایران؛ مأموران گمرک بازرگان در دو عملیات جداگانه موفق به کشف 6 مورد قاچاق انسان شدند. با هوشیاری و رصد مأموران گمرک بازرگان در دو عملیات 6 مورد قاچاق انسان در محموله های خروجی کشف شد و آمار کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاکنون به 145 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش مأموران این گمرک در یکی از این عملیات‌ها، در ساعات بامدادی با مشکوک شدن به یک دستگاه تریلر حامل بار رول کاغذ به مقصد ترکیه، پس رصد اطلاعات و مدارک محموله با استفاده از دستگاه ایکس ری به بازرسی آن اقدام کردند. مأموران گمرک پس از بازرسی این محموله موفق به کشف 5 انسان شدند که در میان بار کانتینر مخفی شده بودند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.­

بیشتر بخوانید: کشف ۱۰۱ مورد قاچاق انسان در ۸۵ روز 

مأموران گمرک همچنین درعملیات جداگانه دیگری موفق شدند در مسیر درب صادرات، یک نفرایرانی با هویت نامعلوم را که در زیر یک دستگاه تریلی خروجی مخفی شده بود، شناسایی و کشف ­کنند. این افراد به دستگاه‌های قضایی تحویل داده شد.

بنابراین گزارش؛ با تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس ری و دیگر تجهیزات کنترلی و افزایش دانش و تخصص مأموران گمرک، کشفیات قاچاق انسان افزایش یافته و از ابتدای سال جاری تاکنون از 140 نفر فراتر رفته است. هویت انسان‌های کشف شده در این عملیات‌ها عموما تبعه‌های کشورهای همسایه هستند. کشفیات قاچاق از سوی گمرک ایران، این سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته مقام نخست­­ را در کشفیات قاچاق در جهان از آن خود کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک قاچاق اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه ماموران یگان امداد حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی شمال به جنوب به یک دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.
وی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متهم ۲۴ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج کشف شد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور