Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@02:39:33 GMT

بهترین ترکیب دارویی برای پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۸۶۳۹

به گزارش وانانیوز، 

 متخصصان در یک بررسی جامع به بهترین ترکیب‌های دارویی برای مبتلایان به فشار خون بالا اشاره کرده و اظهار داشتند: مصرف ترکیب داروهای فشار خون و استاتین‌ها بهترین گزینه برای افرادی است که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

گروهی از محققان انگلیسی در بررسی که به منظور ارزیابی تاثیرگذاری درمان‌های متفاوت در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی انجام گرفت، مشاهده کردند: ترکیب داروهای کاهنده فشار خون و استاتین‌ها بهترین نتیجه را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، بیماران مبتلا به فشار خون بالا که در دهه ۶۰ سالگی از داروهای کاهنده فشار خون و استاتین مصرف کنند کمتر احتمال دارد در سن ۷۵ تا ۸۰ سالگی بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی فوت کنند.

در این بررسی مطالعاتی روی ۸۵۸۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا که در معرض چندین فاکتور خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی بودند، انجام گرفت. محققان به دنبال آن بودند تا تاثیرگذاری دو رویکرد درمانی سنتی و جدید را در پیشگیری از حملات قلبی ارزیابی کنند.

در این مطالعه، گروهی از شرکت‌کنندگان تحت درمان شیوه جدید قرار گرفته و داروی آملودیپین و پریندوپریل دریافت کردند که هر دوی آن‌ها از داروهای کاهنده فشار خون بالا به حساب می‌آیند.

گروه دوم تحت درمان‌های سنتی قرار گرفته و از داروهای آتنولول و بندروفلومتیازید دریافت کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان مشاهده کردند که شرکت کنندگان گروه نخست در مقایسه با گروه دوم ۲۹ درصد کمتر احتمال دارد بر اثر سکته مغزی فوت کنند. علاوه براین، شرکت کنندگانی که از میزان کلسترول طبیعی برخوردار بوده و از داروی استاتین مصرف کردند ۱۵ درصد کمتر در معرض بیماری قلبی و سکته مغزی بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بیماری قلبی عروقی دارو فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طیران صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد خبر داد و اظهار کرد: در بازدید عصرگاهی از تعدادی از واحدهای صنفی سطح شهر آبسرد، تخلف عرضه داروی مخدر و دخالت در امر پزشکی از سوی یک واحد عطاری، برای ناظرین بهداشت و درمان شهرستان کشف و بر اساس قوانین و مقررات پزشکی این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت دماوند گفت: پیرو مراجعات، اظهار نگرانی و شکایات خانواده‌ها نسبت به دخالت تعداد معدودی از عطاری‌ها به عرضه و تجویز داروهای مخدر و دخالت در امور تخصصی طبابت و به علت خطرات جبران ناپذیری که این گونه تخلفات برای سلامت جوانان، بیماران و مردم خواهد داشت، تعطیلی این عطاری‌ها کمترین برخورد با آنها خواهد بود.

توکلی، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت دماوند نیز با تاکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه‌ها هستند، گفت: عطاری‌ها اجازه فروش و عرضه هیچ گونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند و صرفاً می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیر سمی را عرضه کنند.

وی افزود: دخالت در امور درمان بیماران نیز منوط به داشتن تخصص و اخذ مجوز فعالیت می‌باشد.‌

وی به مردم شریف توصیه کردند، داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاوره از پزشک یا دکتر داروساز تهیه نمایند و تاکید می‌شود از خرید هرگونه اقلام دارویی از عطاری‌ها جداً خودداری گردد

کد خبر 6088389

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند