Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: دانشجویان جهادگر گروه جهادی شهید سهرابی ثانی در بخش عمرانی با تلاش‌های شبانه‌روزی خود ۵ پروژه‌های عمرانی را در روستای قیام تکمیل کردند.


مجتبی بنی هاشمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده در گفتگو با دانشجو، گفت: گروه جهادی شهید سهرابی ثانی با هدف ترویج روحیه انقلابی، ایثار و از خودگذشتی و همچنین خدمت رسانی به محرومان با برنامه ۱۰ روز در روستای محروم قیام فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کردند؛ اما به دلیل مشکلات فراوان و درخواست خود دانشجو‌یان و اهالی روستا اردو به مدت ۳ روز دیگر تمدید شد تا کار‌هایی که توسط جهادگران شروع شده بود، تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنی هاشمی با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه پیام نور لنده را در دو بخش عمرانی و فرهنگی بیان کرد: روستای قیام به دلیل اینکه از دور افتاده‌ترین روستا‌های شهرستان لنده است با مشکلات متعدد زیرساختی و فرهنگی مواجه است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورلنده تصریح کرد: اولویت گروه جهادی اعزام شده تشکیل شناسنامه روستا و تحقق در مورد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روستا بود.

وی گفت: دانشجویان جهادگر در بخش عمرانی با تلاش‌های شبانه روزی خود پروژه‌های مانند ساخت یک سرویس حمام، ساخت آشپزخانه، ساخت دو اتاق خواب  برای خانواده‌ای محروم، ساخت دیوار خانه عالم روستا را تکمیل کردند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در بخش فرهنگی و آموزشی اقدامات ارزنده‌ای به اهالی روستا ارائه شد که از جمله این اقدامات، برپایی دوره‌های آموزشی صنایع دستی و گل دوزی، کلاس‌های آموزش احکام و قرآن، کلاس‌های تقویتی و آموزشی ویژه دانش آموزان روستا، برگزاری مسابقات ورزشی و محلی، سرکشی و بازدید از خانواده شهدا، اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه روستا، بوده است.

بنی هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد:  یکی از اقداماتی که به شدت مورد توجه و تحسین اهالی روستا قرار گرفت و بازخورد مثبتی نیز در بین اهالی روستا داشت، پاکسازی جداول روستا توسط جهادگران دانشجو بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محرومیت زدایی اردوی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 6089478

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار