Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران طی سال‌های اخیر با تشکیل کمیته‌ای در حال پیگیری و انجام اقدامات کاهنده آلودگی صوتی در این شهر است.

به گزارش مهر کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: تشکیل این کمیته گامی مهم در راستای رفع معضل آلودگی صدا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این کمیته ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم و نزدیک بین سازمان‌های کلیدی و تصمیم‌گیرنده و همچنین پیگیری در خصوص موانع اجرایی راهکارهای کاهش آلودگی صوتی است.

الهام کریمی افزود: بروزرسانی نقشه‌های آلودگی صوتی شهر تهران، تهیه نقشه حریم صوتی بزرگراه‌ها، اولویت‌بندی استفاده از راهکارهای کاهشی در مناطق مسکونی مجاور بزرگراه‌های شهر تهران، تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه آزمون صدای منتشره از اگزوز خودروهای سبک و موتورسیکلت‌ها در مراکز معاینه فنی، بررسی اپیدمیولوژیک تأثیر آلودگی صوتی بر سلامت جسمی و بهداشت روانی شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل کودکان، سالمندان و بیماران و راهکارهای مقابله با آن در کلان‌شهرها با در نظر گرفتن مطالعات انجام شده در سایر کشورها از جمله اقداماتی مهمی است که در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: مواردی چون شناسایی عوامل آلاینده صوتی حین و ناشی از عملیات ساختمانی و طرح‌های عمرانی شهری و ارائه راهکارهای حذف و کاهش آلاینده‌های فوق، بارگذاری لایه حریم صوتی بزرگراه‌ها بر روی لایه طرح تفضیلی شهر تهران و الزام اجرای مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان برای پلاک‌های مجاور بزرگراه و تهیه طرح موضوعی کاهش آلودگی صوتی شهر تهران از جمله مواردی است که در دست پیگیری می‌باشد.

به گفته وی در جلسه بیست و سوم کمیته کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران مقرر شد جهت رفع ایرادات قانونی و موانع اجرایی ماده دهم و یازدهم مصوبه شورای شهر، مربوط به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، اتاق اصناف، وزارت صنعت و معدن و تجارت، اداره کل حقوقی شهرداری تهران، اداره کل تشخیص و وصول درآمد، شورای اسلامی شهر تهران، دبیر و ریاست کمیته تشکیل شود.

همچنین جلسه مشترکی بین نمایندگان معاونان فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری برای تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف قرارداد مربوط به شناسایی عوامل آلاینده صوتی حین و ناشی از عملیات ساختمانی و طرح‌های عمرانی تشکیل شود.

در همین زمینه: افزایش ناگهانی شدت صوت در تهران پس از برد تیم ملی فوتبال ایران آلودگی صوتی شب‌ها در تهران بیش‌تر است آلودگی صوتی شهرهای بزرگ کشور ۲۰ برابر حد مجاز آلودگی صوتی در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ وقتی صدا آلوده می‌شود زندگی شهری تهدیدی برای سلامت روان نوجوانان تاثیر آلودگی‌ صوتی در بروز کم‌شنوایی| آسیب صدای بالای ۸۵ دسی بل

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد