Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@12:26:16 GMT

راه های مقابله با میل شدید به خوردن!

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۰۲۷۰

ساعت 24-خوراکی‌های سرشار از مواد قندی و کربوهیدرات‌ها معمولا عامل تشدید میل به خوردن هستند و کنترل این ولع را دشوار می‌کنند.

هرچند، درصورتیکه فرد تصمیم قطعی بگیرد که به طور مثال با رعایت یک رژیم غذایی جدی این عادت را ترک کند به سرعت می‌توان میل شدید به خوردن را کنار گذاشت.

از جمله راهکارهای دیگری که می‌توان از آن‌ها برای کنترل ولع شدید به خوردن کمک گرفت شامل موارد زیر است:

آب بنوشید

بدن می‌تواند در مورد احساس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه شود و نوشیدن آب ممکن است به کنترل میل به خوردن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحقیقت، این امکان وجود دارد که بدن سیگنال‌های مغز را اشتباه پردازش کرده و آنچه که میل به خوردن احساس می‌شود ممکن است در واقع نشانه‌ای از تشنگی باشد.

محققان در سال ۲۰۱۴ روی چندین زن دارای اضافه وزن که روزانه ۱.۲ لیتر آب اضافی مصرف می‌کردند، مطالعاتی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که آب می‌نوشند وزن و چربی بدنی کمتری دارند.

همچنین نتایج مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن دو فنجان آب پیش از وعده غذایی در کنار رژیم غذایی با میزان کالری پایین به افراد میانسال و مسن دارای اضافه وزن کمک می‌کند که وزن خود را از دست بدهند.

ورزش کنید

در سال ۲۰۱۵، محققان نتایج مطالعه‌ای را که در مورد تاثیر ورزش کردن روی میل به خوردن شکلات در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام گرفته بود، منتشر کردند. در این بررسی مشخص شد ۱۵ دقیقه پیاده‌روی نسبت به نشستن در کاهش میل به مصرف شکلات موثرتر است.

استرس خود را کاهش دهید

ورزش‌های کاهنده استرس همچون تای‌چی می‌تواند میل شدید به خوردن را کاهش دهد. استرس می‌تواند در احساس گرسنگی نقش داشته باشد و عوامل استرس‌زا در طولانی مدت باعث می‌شود برخی از افراد به خوردن خوراکی‌هایی تمایل پیدا کند که حاوی قند یا سرشار از کالری هستند.

از گرسنه ماندن خودداری کنید

بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند کالری مصرفی را کاهش می‌دهند. این محدودیت در مصرف کالری فرد را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود فرد بیشتر احساس گرسنگی داشته باشد. درصورتیکه فرد در تمامی مواقع احساس گرسنگی داشته باشد لازم است در رژیم غذایی خود تغییرات خاصی را اعمال کند تا به کنترل میل به خوردن مواد قندی و کربوهیدرات‌ها کمک کند.

مقدار بیشتری پروتئین مصرف کنید

افزایش میزان مصرف پروتئین ممکن است میل به خوردن را کاهش داده و احساس گرسنگی را به تاخیر اندازد.

گاهی اوقات در برابر میل به خوردن تسلیم شوید

کاملا نادیده گرفتن میل شدید به خوردن پیامدهای منفی به همراه دارد. به همین دلیل خوب است گاهی اوقات رژیم غذایی خود را کنار بگذاریم.

آدامس بجوید

برخی از افراد تصور می‌کنند جویدن آدامس فاقد قند به رفع میل شدید به غذا خوردن کمک می‌کند. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد جویدن آدامس اشتها را کاهش داده که به دلیل تاثیرات فرآیند جویدن آدامس است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه

به گزارش خبرآنلاین، توت فرنگی می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی برای افراد دارای اضافه وزن در میانسالی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این میوه به مدت ۱۲ هفته همچنین باعث بهبود خلق و خو و کاهش مشکلات مربوط به حافظه و سلامت روان می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، محققان امیدوارند یافته‌های آن‌ها بتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند، در حال حاضر زوال عقل هیچ درمان قطعی ندارد و از هر ۱۱ نفر بالای ۶۵ سال در بریتانیا یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروفسور رابرت کریکوریان، از دانشگاه سینسیناتی، در آمریکا، گفت : زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل بسیاری از بیماری‌های مختلف است، که همه بدون شیوه درمان قطعی هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشخص نیست که چه زمانی درمان مؤثر در دسترس خواهد بود یا اصلا آیا شیوه درمان خاص و مشخصی برای زوال عقل پیدا خواهد شد یا خیر. پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در حال حاضر بهترین رویکردی است که ما داریم.

پروفسور کریکوریان افزود: یافته‌های ما احتمالا می‌تواند به اثرات ضد التهابی آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی نسبت داده شود. (آنتوسیانین ماده‌ای است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود و ممکن است درکاهش میزان خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش داشته باشد).

او در ادامه در توضیح آزمایش اخیر گفت: ما می‌خواستیم این تحقیق را با یک جمعیت میانسال و دارای اضافه وزن انجام دهیم، زیرا زوال عقل وضعیتی است که تصور می‌شود در طی چند دهه ایجاد می‌شود. توت فرنگی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم مهم است، زیرا ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک فنجان تامین می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب است. توت فرنگی همچنین در کاهش التهاب‌های مرتبط با اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) مانند چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ می‌تواند موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902496

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟