Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:51:04 GMT

برخی از مفسدان اقتصادی استان فارس معرفی شدند + اسامی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۰۲۸۱

برخی از مفسدان اقتصادی استان فارس معرفی شدند + اسامی

رئیس کل دادگستری استان فارس اسامی برخی از مفسدان اقتصادی استان فارس را اعلام کرد که در این میان شهرداران سابق شهر صدرا و آباده نیز به چشم می‌خورد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی القاصی‌مهر ظهر امروز در نشست خبری با موضوع فعالیت دستگاه قضایی در برخورد با متهمین جرائم اقتصادی اظهار داشت: از آنجایی که برخورد و مبارزه با جرائم اقتصادی تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست، تصمیم گرفته شده براساس ماده 36 قانون مجازات اسلامی نام و محکومیت مفسدین اقتصادی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مطلب فوق درباره پرونده اختلاس در حوزه شهرداری صدرا و شهرداری آباده گفت: ابراهیم فریدونی مدیر اجرایی وقت شهرداری صدرا و محمدرضا صفائیان به دو سال حبس و شلاق و تعلیق از خدمات دولتی و داریوش خاکسار به جزای نقدی و 2 سال حبس و شلاق محکوم شدند. 

 القاصی‌مهر با بیان اینکه در پرونده شهرداری صدرا 11 متهم شناسایی و دستگیر شدند افزود:طیبه آگین به 2 سال حبس و شلاق، مصطفی رهنما به 5 سال حبس و شلاق محکوم شدند و  امین کشاورزی معاون فنی وقت شهرداری صدرا نیز به 18 سال حبس تعزیری، جریمه‌ی نقدی و برای تکمیل کیفر به 2 سال تبعید به ایرانشهر و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. حسن دهقانی دبیر کمیسیون ماده 100 وقت شهرداری صدرا نیز به تحمل 9 سال حبس و جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: حسن فریدونی آزاد به 5 سال حبس تعزیری، اسماعیل مختاری به هفت سال حبس تعزیری، جزای نقدی محکوم شدند و اکثر این متهمان به انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند و 2 سال ممنوعیت سکونت در شهرستان شیراز برای آنان از سوی قاضی لحاظ شده است.

القاصی گفت: امید ترک‌زاده نیز به اتهام پرداخت رشوه به امین کشاورزی به حبس و ممنوعیت اقامت در شهرستان شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور و سید حسن انجوی‌نژاد به اتهام فراهم کردن موجبات تحقق جرم به 3 سال حبس و 2 سال ممنوعیت اقامت در شهرستان شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور مورد محکومیت قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه متهم ردیف ششم این پرونده برائت گرفته است، گفت: مسعود محمدی نیز در این پرونده به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی و 3 سال انفصال از خدمات دولتی و  2 سال منع اقامت در شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به سایر احکام پرونده‌ فساد مالی آباده گفت: مهدی رهنما شهردار آباده، به 8 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی، مسلم لطفعلیان، 4 سال حبس و ابطال معاملات، جهانشاه رئیسی به 6 ماه حبس، محمدرضا ثابت اقلیدی به 4 سال حبس و جزای نقدی و سید سعید حسینی به زندان و جزای نقدی، سعید جعفری شورباخلو به 7.5 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند.

این مقام قضایی با اشاره به مجرمین پرونده‌‌های اختلاس در بانک‌های استان فارس گفت: در بانک کشاورزی شعبه سپیدان هادی خسروی به عنوان رئیس وقت بانک به جرم جعل امضا و مشارکت در اختلاس و انفصال دائم از خدمات دولتی به 8.5 سال حبس و علیرضا نباتی به اتهام سوءاستفاده مالی در یکی دیگر از شعب بانک کشاورزی به 15 سال حبس تعزیری، جزای نقدی قانونی و انفصال10 ساله از خدمات دولتی از جمله محکومیت افراد است.

القاصی‌مهر بیان کرد: پرونده‌ بانک کشاورزی شعبه‌ کوار نیز شهرام متکبرپور، علی‌اکبر فیروزی‌پور، محمد امین طهماسبی بیگلو به عنوان متهمان این پرونده به حبس و رد مالی، جزای نقدی محکوم و تعدادی از این افراد متواری و تحت تعقیب دستگاه قضایی و امنیتی قرار دارند.

وی به 21 فقره کلاهبرداری در بانک تجارت  به مبلغ 400 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: مهدی خدامی به عنوان کارچاق کن به 4 سال حبس و جزای نقدی به شکات محکوم شد.

القاصی مهر با بیان اینکه موضوع دیگر پرونده کلاهبرداری و اختلاس گفت: در یکی از شعب بانک رفاه شیراز حسین بشات ، بهروز جعفری اهرمی‌زاده، علیرضا موسوی به حبس محکوم شده اند تمامی این افراد از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم و دو نفر از متهمان نیز متواری و تحت تعقیب پلیس هستند.

وی بیان کرد: برای پرونده کلاهبرداری شعب بانک ملی استان نیز جواد ایزدی به 4سال حبس و صدیقه شهابی به 2 سال حبس و جلیل آهنگرانی نیز به حبس و جزای نقدی محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت هستند. 

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: معرفی متهمان و اعلام جرم گوشه‌ای از فعالیت دستگاه قضایی و برخورد با پرونده‌های مختلفین است که دادگستری فارس وظیفه دارد برحسب قانون با قاطعیت تمام برخورد کند.

انتهای پیام/ن

R41382/P1361/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 6087156 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی؛ از حبس ۴۵ روزه تا جزای نقدی برای آگهی دهندگان+ تصویر
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!