Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@10:42:58 GMT

نقد عملکرد «حوزه علمیه» در شوکران هفتم

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۰۴۲۵

نقد عملکرد «حوزه علمیه» در شوکران هفتم

حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» پیرامون «عدالت، آگاهی و آزادی در حوزه‌های علمیه» بحث می‌کند.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» پیرامون «عدالت، آگاهی و آزادی در حوزه‌های علمیه» بحث می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» روز دوشنبه ۱۲ شهریور با حضور حجت‌الاسلام دکتر احمد واعظی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، استاد سابق کالج شرق‌شناسی دانشگاه کمبریج، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی در این برنامه به پرسش‌های پیام فضلی‌نژاد از جمله: چرا گروه‌های فشار در حوزه علمیه فعالند؟ چرا می‌گویند فق‌های ما دغدغه عدالت ندارند؟ آیا حوزه و روحانیت دچار فقرِ آگاهی است؟ آیا حکومت ما اسلامی است؟ و ... پاسخ می‌دهد.

واعظی معتقد است: حوزه و روحانیت نمی‌تواند بگوید در احداث نظام سهم داشتم، اما دیگر کاری به آن ندارم.

این مدیر حوزوی در پاسخ به پرسشی پیرامون وجود گروه‌های فشار خودسرانه در حوزه علمیه، اظهار داشت: نمی‌گویم زیادند، اما متأسفانه گروه‌هایی هستند که گاهی مجالس علمی یا سخنرانی را به هم می‌زنند.

بر اساس این گزارش، برنامه شوکران در اولین قسمت خود میزبان داوود هرمیداس باوند سخنگوی جبهه ملی ایران و در برنامه دوم میزبان شاهین فرهت پدر سمفونی ایران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد. میهمان پنجمین قسمت شوکران منوچهر آشتیانی از پیشروان حزب توده ایران و جامعه‌شناس نئومارکسیست بود و مهدی محقق در ششمین قسمت شوکران حضور یافت.

«شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روز‌های سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.

علاقه‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حوزه علمیه تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم

بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق  بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت:  بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع 90 درصد  متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار  از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی  برخی مواد را مصوب کردیم  و برنامه هفتم مصوب باردیگر به  شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان  را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر + ساعت پخش
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت