Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:18:57 GMT

معاون‌وزیرصنعت:بسیج بربازار نظارت میکند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۰۸۲۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای افزایش کنترل و نظارت بر بازار، نیروی بسیج وارد عرصه می شود. ناطقان: سیدمحمود نوابی روز یکشنبه در همایش ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان شمالی اظهار داشت: برای نظارت بیشتر بر بازار، تفاهم نامه ای با سازمان بسیج منعقد شده است و نیروهای بسیج در مبارزه با احتکار و اختفای کالا و نظارت بر بازار به این سازمان کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر بر بازار، نیازمند نیروی بیشتر هستیم و در این باره از ورود ناظران افتخاری هم استقبال می کنیم. 
نوابی افزود: شرایط برای عضویت ناظران افتخاری در انجمن های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ساده است و این افرادی که دغدغه مصرف کنندگان دارند، با دریافت کد شناسایی می توانند با این سازمان همکاری کنند. 
وی افزود: البته، اکنون منابع برای حمایت مالی از ناظران افتخاری نداریم اما در آینده ساز و کاری در این زمینه تعریف می شود. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره اقدامات انجام شده در بازار اظهار داشت: پارسال 332 هزار مورد بازرسی در زمینه شناسایی کالای قاچاق انجام شد که این بازرسی ها به تشکیل 11 هزار فقره پرونده تخلف با 590 میلیارد ریال جریمه منجر شد. 
وی گفت: پارسال، سه میلیون و 606 هزار مورد بازرسی انجام و در این مدت 230 هزار فقره پرونده به میزان 10 هزار میلیارد ریال تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد. 
نوابی با بیان اینکه سامانه 124 باید بیش از گذشته فعال و با سودجویان برخورد شود افزود: گشت های مشترک تعریف شده است و امید می رود با فعالیت آن، آثار نظارت بر بازار برای مردم ملموس تر شود. 
وی گفت: در قالب فعالیت گشت ها، قاضی بلافاصله رای صادر می کند و متخلف مجازات کارش را می بیند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود در باره برگزاری همایش برای قدردانی از برگزیدگان رعایت حقوق مصرف کنندگان گفت: این همایش ها، به لحاظ اعتبارات و ساختار مورد غفلت بود اما امسال در تمام کشور ساری و جاری شده است البته خراسان شمالی 2 دوره این رویداد را برگزار کرده است. 
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این ارزیابی ها ممکن است نواقصی داشته باشد که در این باره از مردم درخواست داریم تا در این باره انتقادها را بازگو کنند.
منبع: ایرنا برچسب ها: معاون وزیر صنعت ، بسیج ، احتکار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاون وزیر صنعت بسیج احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز