Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اظهار کرد: این پروژه‌ها در صورت تکمیل، به صورت مستقیم نقش بسیار موثری در تولید، رونق اقتصادی و اشتغال زایی استان داشته و همچنین زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های اشتغالزای صنعتی و خدماتی فراهم می کنند.

میرزایی افزود: تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه آب، یکی از مهمترین اولویت های شرکت آب منطقه ای لرستان می باشد که در دو سال آینده با بهره ‌برداری ازاین طرح‌ها ،زمینه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخش صنعت و خدمات فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدود بودن اعتبارات دولتی جهت تکمیل طرح‌ها

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان در خصوص نحوه تامین اعتبار و حل مشکل مالی پروژه ها اظهار داشت: اعتبارات دولتی محدود است و ما بایستی به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهادهای جذاب با رعایت ضوابط، زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی و تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام فراهم سازیم.

میرزایی تصریح کرد: تاکنون نتایج خوبی در این خصوص داشته ایم و تکمیل ۲ پروژه ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا و تکمیل ساختمان موزه آب را با ساز و کار ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

واگذاری تکمیل طرحها به بخش خصوصی

ایشان بیان داشت: قصد داریم تا پایان سال جاری تعدادی از سدها را با اخذ مجوز ماده ۵۶ و عملیات تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ از طریق ساز و کار ماده ۲۷ الحاق ۲ به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میرزایی در خصوص سایر اولویت های شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: مهم ترین رویکرد وزارت نیرو در سال ۹۷ در حوزه آب، طرح ملی سازگاری با کم آبی است و شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز در راستای سیاست ها و برنامه های وزارت نیرو، به طور جدی عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار داده است و چنانچه این طرح به درستی پیگیری و اجرا شود می تواند کشور را از بحران کم آبی نجات دهد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بخش خصوصی سرمایه قانون موزه وزارت نیرو رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه استاندار زنجان برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در استان را در سه محور صنعت، آب و کشاورزی عنوان کرده است، گفت: در همین راستا، ساخت سد‌های بزرگ در استان برای تأمین آب شرب، صنعت و حقابه‌های کشاورزی پایین دست آن اهمیت خود را نشان می‌دهد و این سد‌ها می‌توانند کارکرد دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب و در برخی مناطق تولید برق را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و نیاز منطقه به آب پایدار، سد مراش در شهرستان ماهنشان برای تأمین آب آشامیدنی شهر‌های ماهنشان، دندی و ۱۲۲ روستای مسیر و همچنین صنایع مستقر در این منطقه در حال احداث است و پاییز امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تأکید بر اهمیت احداث سد بلوبین برای شهرستان ایجرود، گفت: هدف از احداث سد بلوبین در این شهرستان تأمین آب شرب و صنعت در شهر‌های زرین‌آباد، حلب، سعیدآباد و ۹۲ روستا در منطقه بوده و این سد نیز به مرحله آبگیری رسیده است.

باقری به مطالعه سد‌های کلوچ و جمال‌آباد باکلور در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به غیر از سال ۹۸ که با ترسالی مواجه شدیم با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از سد آیدوغموش برای باغات شهرستان طارم در ۲ فاز حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد که با احداث دو سد کوچ و جمال آباد باکلور در این شهرستان در زمان پیک مصرف آب کشاورزی که تابستان است، می‌توان باغات زیتون را تأمین آب کرد و این می‌طلبد تا کشاورزان و بهره‌برداران از کشت محصولات پر آب طلب خودداری کنند.


وی ادامه داد: با احداث دو سد کلوچ و جمال آباد باکلور در شهرستان طارم تأمین آب پایدار باغات این شهرستان دور از انتظار نیست، چرا که نیاز آبی این منطقه در پیک مصرف حدود ۳۰ میلیون متر مکعب است که با احداث این دو طرح، موضوع مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در شهرستان خدابنده ۲ سد زرین‌رود و اشراق در دست مطالعه است.

باقری به آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای منطقه خدابنده از سد تالوار در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تأمین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین‌رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان