Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی ریاضیات کانگورو در بیرجند خبر داد و گفت: از بین ۱۴۷ نفر دانش‌آموز شرکت کننده استان در این جشنواره ۱۴۰ نفر موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، یکه‌خوانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی ریاضیات کانگورو اظهار داشت: در آموزش و پرورش دچار ساختار رسمی و محدودیت‌ها از جمله منابع مالی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دبیران ریاضی سرمایه‌‌های آموزش و پرورش هستند افزود: زمانی که دانش‌آموزان درس ریاضی را بفهمند با استقلال منطقی به رفع مشکلات پرداخته و در تدریس ریاضی جنبه تربیتی مهم‌تر از آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اوضاع فعلی در کشور به گونه‌ای است که تمام گرایش‌ها فارغ از توانانی و استعداد افراد به سمت رشته‌های پزشکی است و باید با تناسب توانایی و نیاز فرد برنامه‌های تبلیغاتی انجام شود.

یکه‌خوانی افزود: اگر به دنبال تحقق اهداف خود هستیم تنها جایی که می‌تواند به کمک آموزش و پرورش بیاید برگزاری نشست‌های عملی بوده چون هر چه معلمان و دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی فعال‌تر باشند به ارتقا آموزش و پرورش نزدیک‌تر می‌شویم.

وی بیان کرد: جایگاه تولید علم در جامعه به خوبی دیده نشده و دانش‌آموزان رشته ریاضی می‌توانند با کسب مهارت تولید علم کنند.

مسئول روابط عمومی انجمن معلمان ریاضی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: جشنواره بین‌المللی کانگورو در راستای گرامیداشت ریاضیدان برجسته خراسان جنوبی مرحوم میر غلامرضا مزیدی معلم ریاضی و دانش آموخته مدرسه شوکتیه بیرجند برگزار شد.

امیر خواجه با اشاره به برگزاری دومین چالش هندسه چیتا انتخابی المپیاد هندسه ایران گفت: این چالش برای دانش‌آموزان پایه‌های پنجم تا دوازدهم در 10 اسفندماه سال گذشته برگزار شد و 19 دانش‌آموز خراسان جنوبی  به مرحله بین‌المللی هندسه ایران راه یافتند.

وی اظهار داشت: در دهمین جشنواره بین‌المللی ریاضیات کانگورو که 30 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار شد نیز از بین 147 نفر دانش‌آموز شرکت کننده 140 نفر موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

در این مراسم از 100 دانش‌آموز شرکت‌کننده در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی ریاضیات کانگورو و معلمان و دبیران ریاضی، مدیران و معاونان مدارس استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: از این تعداد هزار و 280 از طریق ماده 28 و  200 نفر دانشجویان متعهد خدمت هستند،این در حالی است که مجوع معلمان جذب شده در سال گذشته  800 نفر بوده است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه دولت برای حل مشکل کمبود معلم به دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده است گفت:با ورود دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1404 – 1405 مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش  رفع خواهد شد.

وی با اشاره کمبود کلاس درس بویژه در شهر بیرجند گفت:در سال تحصیلی گذشته  ساخت طرح های خوبی با کمک 320 میلیارد تومانی خیران و همچنین اعتبارات دولتی آغاز شده که امیدواریم  100 کلاس تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به آغار ثبت نام کتب درسی میان پایه ها بصورت گروهی و فردی گفت: در خواست ما این است که والدین در زمان دریافت کارنامه،هزینه کتب و بیمه را پرخت کنند تا گروهی ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی