Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی جدید لیگ های برتر قاره کهن را اعلام کرد که لیگ برتر فوتبال ایران با دو پله صعود در رده پنجم لیگ های برتر قاره کهن قرار گرفت. در این رنکینگ سوپر لیگ چین در رده اول قرار گرفت و  کشورهای قطر، کره جنوبی و امارات به ترتیب در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده بندی جدید امتیاز  لیگ ایران با کسب 78.983 در بین تیم‌‌های غرب آسیا با یک پله صعود به رده سوم رسید. این بدان معناست که در صورت توزیع سهمیه‌های جدید برای فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا طبق این رده بندی سهمیه‌ کشورمان همچنان 2+2 باقی خواهد ماند.

به گزارش فارس، بنا به قوانین لیگ قهرمانان آسیا تیم های اول و دوم رده بندی در هر منطقه سهمیه 3+1 خواهند داشت. یعنی با توجه به رده بندی جدید در منطقه غرب قطر و امارات با داشتن رده اول و دوم سهمیه 3+1 دارند و ایران با قرار گرفتن در رده سوم سهمیه 2+2 خواهد داشت.

 گفتنی است که سال گذشته شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گو با خبرنگار فارس گفته بود: هنوز رده بندی جدید اعلام نشده است ولی پارسال با رده بندی که AFC اعلام کرد ایران در رده هفتم قرار گرفت سهمیه  ۲+۲ گرفت و عراق با توجه به اینکه مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرد، سهمیه عراق به ایران رسید تا سهمیه ایران ۳+یک شود. اگر ایران در رده بندی جدید در رده هفتم بماند مثل سال گذشته سهمیه ۲+۲ خواهد داشت و اگر کسب مجوز عراق اثبات شود سهمیه ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ می‌شود.

به گزارش فارس، با توجه به این حرف های عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا علی رغم اینکه لیگ برتر فوتبال ایران صعود 2 پله ای داشته است اما در سهمیه بندی ما تاثیری نداشته است. نیم سهمیه عراق امسال از سوی AFC تایید شد در نتیجه ما در فصل 2018-2019 در صورت عدم تغییر رده بندیمان سهمیه 2+2 خواهیم داشت. با این رده بندی سرخابی ها مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کنند و ذوب آهن و سایپا راهی مرحله پلی آف می شوند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار بیخیال سهمیه آسیا نمی‌شود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ملوان تاکنون هرگز سهمیه آسیا نگرفته و هیچوقت به اندازه این فصل نیز به آسیا نزدیک نبوده است. شاگردان مهدی تارتار بالاتر از گل‌گهر مدعی و تیم‌هایی نظیر مس رفسنجان و فولاد که به عنوان قدرت‌های چند فصل اخیر ایران مطرح هستند، موفق شده در بین تیمهای بالای جدول قرار بگیرد.

ملوانی‌ها که هفته گذشته شکست تلخی برابر سپاهان داشتند، موفق شدند سایپا را شکست بدهند تا همچنان در جام حذفی باقی بمانند.

باتوجه به حذف پرسپولیس و استقلال، ملوان امیدوار است تا با قرعه مطلوب در مرحله بعدی موفق شود به نیمه نهایی هم صعود کند.

این برد همچنین روحیه ملوان را بالا برده و حالا تارتار امیدوار است تیمش در مقابل استقلال خوزستان و هوادار هم نتیجه بگیرد تا شاید در بازی رودررو برابر تراکتور بتواند جایگاه این تیم را از آن خود کند.

در صورتی که ملوان به رتبه چهارم برسد، در آن صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی به این تیم سهمیه می‌دهد.

همچنین ملوان در صورت کسب سهمیه اولین تیم تاریخ لیگ برتر می‌شود که یک فصل بعد از صعود به لیگ برتر سهمیه آسیا می‌گیرد، هرچند که برای ملوان همین رتبه پنجم نیز بهترین جایگاه در تاریخ لیگ‌برتری این باشگاه محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تارتار بیخیال سهمیه آسیا نمی‌شود (عکس)
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • رویارویی حساس قرقیزستان و افغانستان
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا