Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با حضور دکتر ولایتی و طهرانچی در دانشگاه آزاد خون تازه‌ای در رگ‌های این دانشگاه جاری شده است، اظهار کرد: قصد داریم انقلابی‌گری به تمام معنا را در دانشگاه آزاد پیاده‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر صالح اسکندری در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با حضور دکتر ولایتی و طهرانچی در دانشگاه آزاد خون تازه‌ای در رگ‌های این دانشگاه جاری شده است، اظهار کرد: قصد داریم انقلابی‌گری به تمام معنا را در دانشگاه آزاد پیاده‌سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این پرسش که نقش رسانه‌ها در حرکت به سمت انقلابی‌گری و تحول اساسی که در دانشگاه آزاد قرار است رخ بدهد چیست، افزود: تمام تلاش سازمان رسانه این بوده است که هر فعالیت مثبتی از سوی معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد سراسر کشور رقم خورده و در روند تحول تأثیر داشته است را منعکس کند.

به گفته رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رسانه‌های این دانشگاه شامل یک روزنامه با نام فرهیختگان، خبرگزاری آنا، خبرگزاری ایسکانیوز و باشگاه دانشجویان، 400 پروتال روابط عمومی و 680 نشریه فعال دانشجویی است.

اسکندری با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی ایسپا که در سال 94 انجام شده است 75 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و در نظرسنجی دیگری که در سال 97 انجام شده نشان می‌دهد 54 درصد افراد 18 تا 29 سال عضو اینستاگرام هستند. اگر براساس این نظرسنجی‌ها از وضعیت اعضای دانشگاه آزاد در شبکه‌های اجتماعی بخواهیم برآوردی داشته باشیم در تلگرام حدود یک میلیون و 500 هزار نفر، اینستاگرام یک میلیون نفر، واتساپ 510 هزار نفر و توییتر 85 هزار نفر عضو خانواده دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هزار و 500 کانال در فضای مجازی مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که حدود یک میلیون نفر عضو این کانال‌ها هستند.

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 43 کانال اساتید دانشگاه آزاد با 27 هزار و 596 عضو، 36 کانال خبری با 158 هزار و 428 عضو، 316 کانال دانشجویی با 27 هزار و 285 عضو، 334 کانال مربوط به روابط عمومی با 516 هزار و 78 نفر عضو در فضای مجازی وجود دارد. همچنین 145 اکانت فارسی در توضیحات صفحه توییتر خود نام دانشگاه آزاد را درج کرده‌اند.

اسکندری با بیان اینکه حداقل 400 هزار نفر عضو فعال فضای مجازی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، عنوان کرد: این ظرفیت رسانه‌ای در حوزه آموزش عالی کشور بی‌نظیر است. کدام دانشگاه کشور توان مدیریت این حجم رسانه‌ای را دارد البته ظرفیت رسانه‌های دانشگاه آزاد در منطقه هم بی‌نظیر است و مدعی هستیم این توان و قوت رسانه‌ای در مقایسه با دانشگاه‌های مطرح دنیا نیز قابل توجه است.

وی با تأکید بر این نکته که ظرفیت رسانه‌های دانشگاه آزاد باید در خدمت تحولات فرهنگی دانشگاه باشد، گفت: در فضای کنونی که دکتر ولایتی پرچم تحول را برافراشته است باید با کمک رسانه‌ها پیشران تحولات انقلابی در دانشگاه آزاد باشیم.

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در فرآیند تولید پیام فعال باشید دست به قلم شوید و در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال‌تری داشته باشید و همان‌طور که دکتر طهرانچی در سخنان خود گفت در راستای سیاست‌های تحولی دانشگاه آزاد مشارکت رسانه‌ای داشته باشید.

اسکندری با تأکید بر اعتبارسازی برای دانشگاه آزاد عنوان کرد: اگر مدیران دانشگاه هدف‌گذاری کرده‌اند که سال 1404 دانشگاه آزاد انتخاب اول محققان و دانشجویان باشد ما نیز موظفیم از هویت سازمانی خود دفاع کنیم.

وی سومین وظیفه رسانه‌های دانشگاه آزاد را امیدبخشی و نشاط‌آفرینی عنوان کرد و افزود: در فضایی که رسانه‌های ضد انقلاب موج ناامیدی را به نسل جوان و مردم پمپاژ می‌کنند وظیفه رسانه‌های انقلابی امیدبخشی به نسل جوان است.

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرجعیت رسانه‌ای در فضای علمی و دانشگاهی را یکی دیگر از وظایف رسانه‌های دانشگاه آزاد دانست و عنوان کرد: در مسیر تحولی دانشگاه باید رسانه‌های دانشگاه آزاد را به عنوان پیشران در این مسیر با هم‌افزایی و مشارکت عمومی یاری رسانید.

انتهای پیام/4060

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در اقلیم کردستان معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با مؤسسه آموزش عالی ماد در جلسه‌ای با حضور مسئولان این دو سازمان منعقد شد.

محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: این دانشگاه با انعقاد این تفاهم‌نامه در پی گسترش دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه است.

وی با بیان موقعیت ممتاز جغرافیایی آذربایجان غربی که دارای مرز مشترک با سه کشور همسایه بوده و ۲۵ درصد مرز‌های کشور در این استان قرار دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای سیاست‌های کلان این دانشگاه مبنی بر گسترش دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه فعالیت می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور این دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی meets که تابستان سال جاری در اقلیم کردستان برگزار شد، عنوان کرد: در کنار رایزنی‌های گسترده‌ای که در حاشیه این نمایشگاه با وزارت علوم اقلیم صورت گرفت، بازدیدی نیز از مؤسسه آموزش عالی ماد صورت گرفت و از نزدیک در جریان فعالیت این موسسه قرار گرفتیم.

ولیلو انعقاد این تفاهم‌نامه را گام مؤثری در حوزه امور بین‌الملل و جذب دانشجویان غیرایرانی برشمرد و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی در زمینه‌های مختلف و متناسب با نیاز مؤسسه آموزش عالی ماد را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه دانست و بیان کرد: کمیته‌های تخصصی از طرف هر دو دانشگاه آزاد اسلامی استان و این مؤسسه در اقلیم کردستان برای پیگیری عملیاتی شدن بند‌های تفاهم‌نامه منعقدشده در نظر گرفته شده است.

فعالیت‌های مؤسسه آموزش عالی ماد

رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد نیز گفت: این مؤسسه از سال ۲۰۱۳ در اربیل اقدام به اخذ مجوز در رشته‌های نفت، کامپیوتر، حسابداری و امور اداری کرده و اکنون در مقطع کاردانی در این رشته‌ها در اقلیم کردستان جذب دانشجو داریم.

بیروان فتاح‌احمد با اشاره به سابقه فعالیت و همکاری مؤسسه آموزش عالی ماد با دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف و تبریز، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی را فرصت مناسبی برای تبادل علمی، تبادل دانشجو و استاد دانست.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه آموزش عالی ماد یکی از مراکز علمی فعال در رشته‌های فنی در اقلیم بوده و اکنون تعداد ۲ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و در شیفت صبح این مؤسسه در اقلیم مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در شیفت بعدازظهر نیز یک هنرستان فنی در این مؤسسه مشغول به فعالیت است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی در اقلیم، توسط دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، برگزاری این دوره‌ها را مورد نیاز مردم اقلیم دانست و مطرح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه در زمینه اعزام دانشجو به این دانشگاه نیز فعالیت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به موضوع حجاب و عفاف باید فرهنگی و اجتماعی باشد
  • مناظره برای واکاوی ذهنیت «اخراج اساتید»/ لیست رسانه‌ای ۲۵ استاد اخراجی بی‌اعتبار شد
  • ۹ اپیزود از مناظره برای واکاوی ذهنیت «اخراج اساتید»/ لیست رسانه‌ای ۲۵ استاد اخراجی بی‌اعتبار شد
  • تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سما
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • راهیابی ۱۶ تیم آذربایجان غربی به مرحله کشوری مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی
  • ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در اقلیم کردستان معرفی می‌شود
  • کمک ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه آزاد بردسکن به ازدواج دانشجویی