Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@19:28:54 GMT

قهوه به تجزیه بافت چربی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۱۱۵۴

قهوه به تجزیه بافت چربی کمک می کند

رکنا: نوشیدن قهوه متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

محرک‌ها موادی هستند که باعث تحریک سیستم عصبی فرد می‌شوند. برخی از این محرک‌ها روی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارند. بسیاری از این محرک‌ها در نوشیدنی‌های مختلف جهان یافت می‌شوند. از این محرک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافئین: بیشترین مقدار محرک موجود در قهوه کافئین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئوبرومین: بیشترین مقدار محرک موجود در کاکائو تئوبرومین است. این محرک به مقدار کمتر در قهوه هم وجود دارد.

تئوفیلین: ماده محرک موجود در قهوه و کاکائو است. این ماده برای درمان آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلروژنیک اسید: این ماده از محرک‌های اصلی موجود در قهوه است و سرعت جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد.

کافئین یکی از مهم‌ترین محرک‌ها است که به مقدار زیادی در قهوه وجود دارد. تحقیقات زیادی روی این ماده صورت گرفته و نشان داده است که کافئین دارای قدرت بالایی است. کافئین به دلیل داشتن انتقال دهنده‌های عصبی، مهار کننده‌ای به نام ادنوزین را غیرفعال می‌کند. هنگامی که این مهار کننده‌ها متوقف شوند فعالیت نورون‌ها بیشتر می‌شود و دوپامین و نوراپینفرین که از انتقال دهنده‌های عصبی هستند فعال می‌شوند. هنگامی که این انتقال دهنده‌ها در بدن آزاد می‌شوند سطح انرژی و هوشیاری بالا می‌رود. به همین دلیل است که هنگامی که خسته هستید بعد از خوردن یک فنجان قهوه می‌توانید به فعالیت خود ادامه دهید.

کافئین توانایی بهبود عملکرد ورزشی تا ۱۱ تا ۱۲ درصد را دارد.

قهوه می‌تواند به تجزیه بافت چربی کمک کند.

کافئین سیستم عصبی بدن شما را تحریک می‌کند و از این طریق سیگنال‌هایی به سلول‌های چربی شما ارسال می‌کند و باعث شکسته شدن آن‌ها می‌شود. این اتفاق به کمک هورمون اپی‌نفرین در بدن صورت می‌گیرد.

این هورمون را با عنوان آدرنالین می‌شناسند. اپی‌نفرین از طریق خون وارد بافت چربی بدن می‌شود، بافت چربی‌ها را خرد می‌کند و اسیدهای چرب را وارد گردش خون می‌کند.

در صورتی شکستن بافت‌های چربی به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک خواهد کرد که میزان کالری دریافتیتان از میزان کالری مصرفیتان بیشتر نباشد. با استفاده از مکمل‌های چربی سوزی که دارای کافئین هستند می‌توانید روند کاهش وزنتان را سرعت ببخشید.

هرچقدر میزان متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانید وزنتان را کاهش دهید و بدون اینکه در وزنتان تغییری ایجاد شود غذا بخورید.

تحقیقاتی که روی این ماده انجام شده نشان داده است که این ماده سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهد و هرچقدر قهوه شما دارای مقدار کافئین بیشتری باشد این درصد هم بالاتر خواهد بود.

یکی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف کافئین در افراد لاغر، سبب می‌شود چربی‌سوزی آن‌ها حدود ۲۹ درصد افزایش پیدا کند این در حالی است که در افراد چاق، این مقدار تنها در حدود ۱۰ درصد خواهد بود. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیر کافئین بر چربی‌ سوزی بدن به سن افراد نیز بستگی داشته و این تاثیر در افراد مسن نسبت به افراد جوان، کمتر خواهد بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم خائن بود سرش را بریدم! / با چشمان خودم دیدم! +عکس

تایید فساد مردان عراقی با زنان ایرانی در مشهد توسط یک مقام!

تجاوز خونین پسر همسایه به شیلا 11 ساله در اتاق خواب + عکس

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

تجاوز به زن جوان در صحنه سرقت! + عکس

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا قهوه عصبی بچه چربی افزایش عکس زندگی دختر جوان حوادث قتل ایران خانواده من فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، سطوح بالای تری گلیسیرید در بدن با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.

تغییرات سبک زندگی سالم مانند ورزش منظم، کاهش وزن، عدم مصرف الکل و داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل می‌گویند که نوشیدن چای کامبوچا ممکن است به کاهش تجمع چربی و کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند.

هنگامی که یک فرد چربی زیادی در بدنش ذخیره می‌شود، به ویژه‌تری گلیسیرید، می‌تواند خطر ابتلاء به چندین بیماری از جمله بیماری‌های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، سکته مغزی و نارسایی قلبی در او افزایش یابد.

سطوح بالای تری گلیسیرید در بدن همچنین با افزایش خطر التهاب حاد در لوزالمعده مرتبط است که ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک را افزایش دهد.

به گفته «راب داون»، نویسنده اصلی این مطالعه، «کشف راه‌های جدید برای کاهش تجمع چربی و کاهش تری گلیسیرید مهم است زیرا بیماری‌های مدرن از جمله دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی از جمله عوامل اصلی مرگ زودرس هستند.»

داون توضیح داد: «این بیماری‌ها در دسته سندرم‌های متابولیک قرار می‌گیرند، که اغلب با اختلال در تنظیم هموستاز لیپیدها همراه است که منجر به افزایش تری گلیسیرید پلاسما، افزایش فشار خون و چاقی می‌شود.»

برای این مطالعه، داون و تیمش بر روی چای کامبوچا به عنوان راهی بالقوه برای کاهش سطح تری گلیسیرید تمرکز کردند.

این نوشیدنی باستانی که ریشه در طب سنتی شرقی دارد، از اوایل قرن گذشته شاهد افزایش محبوبیت مداوم بوده است. چای کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که از چای سیاه و کشت باکتری و مخمر تهیه می‌شود. افزودن باکتری و مخمر نیز آن را به یک نوشیدنی پروبیوتیک تبدیل می‌کند.

مطالعات حیوانی و انسانی در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که کامبوچا ممکن است در درمان چندین بیماری از جمله دیابت، بیماری کبد و سلامت روده مفید باشد.

سایر تحقیقات حیوانی و پیش بالینی نشان داده است که کامبوچا ممکن است به جنبه‌های مختلف سلامت قلبی عروقی مانند کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که برخی از افراد ممکن است در هنگام نوشیدن کامبوچا عوارض جانبی از جمله ضربان قلب سریع یا سوزش سر دل را به دلیل کافئین اضافی از نوشیدنی تجربه کنند.

داون و تیمش از طریق مدل کرم کشف کردند حیواناتی که رژیم غذایی شامل میکروب‌های پروبیوتیک موجود در چای کامبوچا را مصرف می‌کردند، کاهش تجمع چربی و کاهش سطح تری گلیسیرید را تجربه کردند.

این یافته‌ها بسیار مهم هستند زیرا با مزایای ظاهری چای کامبوچا برای سلامتی انسان، که شامل محافظت در برابر بیماری‌های متابولیک، بهبود عملکرد کبد و کاهش تجمع چربی است، همخوانی دارد.

کد خبر 6078362

دیگر خبرها

  • چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟ | عوامل و علائم آلرژی را بشناسید
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب