Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور سابق، دومين جلسه دادگاه خود را نيز با رفتار‌هاي نامتعارف آغاز کرد و حتي هنگام تلاوت قرآن نيز، با صداي بلند مشغول صحبت بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، پس از حضور پرحاشيه متهم در دادگاه و اعلام رسميت جلسه از سوي قاضي، وي اعلام کرد: ادامه جلسه رسيدگي به اتهامات آقايان اسفنديار رحيم مشايي و "ع.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ج. " را اعلام مي‌دارم.
سپس تلاوت قرآن آغاز شد که متهم حتي در حين تلاوت قرآن با صداي بلند مشغول صحبت بود.
درپي استمرار اسائه ادب‌هاي متهم به ساحت دادگاه، قاضي غضنفرآبادي از همه کساني که در جلسه دادرسي حضور دارند ، خواست که بر خلاف وجدان، ادب و نزاکت سخن نگويند و با يادآوري مواد 353 و 354 قانون آيين دادرسي کيفري از حضار خواست که نظم و انضباط جلسه را رعايت کنند.
قاضي سپس با اشاره به اينکه متهم از پذيرش کيفرخواست استنکاف کرده است، به ادامه جلسه پرداخت.
در ادامه قاضي گفت: از آنجايي که وکلاي متهم از سوي وي عزل شده‌اند، به جهت تنظيم قرارداد جديد وکالت اقدام شده است که تاکنون براي اين موضوع به دادگاه مراجعه نکرده اند و آقاي اسفنديار رحيم مشايي وکيلي را به دادگاه معرفي نکرده است و آقاي ع. ج و وکيل وي نيز در دادگاه حضور ندارند.
در اين لحظه قاضي از نماينده دادستان خواست که براي دفاع از کيفرخواست در جايگاه حاضر شود و در پاسخ به اعتراض متهم درباره حضور وي در دادگاه توضيح داد: همان طور که در جلسه قبل عرض کردم، مطابق ماده 345 دادگاه ضرورت حضور شما را تشخيص مي‌دهد.
 پس از آنکه اسفنديار رحيم مشايي مدعي شدکيفرخواست را نخوانده است، قاضي گفت: کيفرخواست را براي شما آورده‌اند؛ اما از پذيرش آن استنکاف کرده ايد اسناد آن موجود است.
حجت‌الاسلام والمسلمين غضنفرآبادي رييس دادگاه در جلسه اعلام کرد متهم وکلاي خود را به دادگاه معرفي نکرده است.
مشايي هم در پاسخ گفت : نگذاشتند وکلايم را ببينم.
رئيس دادگاه تاکيد کرد: وکلاي شما چهارشنبه در زندان حضور پيدا کردند شما با آن‌ها ملاقات کرده ايد و مي‌توانستيد با انان ٤ ساعت ديدار داشته باشيد، برغم اينکه وکلا هنوز قرارداد جديد وکالت را به دادگاه ارائه نداده اند.
مشايي بدون پاسخ در اين مورد اظهار داشت:کيفرخواست را نخوانده‌ام.قاضي غضنفرابادي گفت: کيفرخواست را براي شما آورده‌اند، اما از پذيرش آن استنکاف کرده ايد اسناد آن موجود است.
در ادامه رييس دادگاه از نماينده دادستان خواست از کيفرخواست دفاع کند.برغم اينکه مشايي به تناوب سعي در بر هم زدن نظم جلسه داشت ،نماينده دادستان از کيفرخواست دفاع مي کرد.
قاضي غضنفرآبادي به متهم گفت : آقاي مشايي چرا مي‌خواستيد جيسون رضاييان را ببينيد؟، پانته‌آ فيوزي و آزيتا شفازند چه کساني هستند؟ چرا روز چهارشنبه کيفرخواست را نگرفتيد؟ ارتباط خود با جاسوسان انگليس و اسرائيل را توضيح دهيد، ليلازند چه ارتباطي با انگليس داشت؟ سرويس امنيتي انگليس چرا به شما گفت که  فرآيند استفاده از بدنه اجتماعي اصلاح طلبان را تئوريزه کنيد؟
رئيس دادگاه به متهم گفت : شما دنبال رياست جمهوري از طريق جريان نفاق و کشور‌هاي کانادا و انگليس بوديد ، بهانه‌جويي و با اين کار به خود ظلم مي‌کنيد.مشايي پاسخ داد: مي‌خواهم با کت و شلوار از خودم دفاع کنم.
 قاضي غضنفرآبادي گفت: آقاي مشايي اينجا سفارت انگليس نيست، اينجا دادگاه است. شما و آقاي بقايي چه تفاوتي با ساير مردم داريد که خود را تافته جدا بافته مي‌دانيد.
مشايي در پاسخ گفت: دادگاه صلاحيت ندارد.
رئيس دادگاه گفت: شما بر اساس قانون مي‌توانيد به صلاحيت دادگاه معترض شويد، اما تشخيص آن به عهده دادگاه است.
قاضي دادگاه در دومين جلسه دادگاه مشايي مطرح کرد: با توجه به عدم استمهال، آخرين دفاع از متهم اخذ و دادگاه ختم رسيدگي را اعلام کرد و گفت : راي دادگاه در وقت مقتضي صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه دادگاه مشايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ عین حقیقته!

سران آمریکا و اروپا درآشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ که به بهانه فوت یک زن برپا شده بود،فریاد وا حقوق بشرا سر می‌دادند.اما،حالا اعتراض به قتل‌عام چندین هزار زن و کودک را برنمی‌تابندو معترضان را لت و پار می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی که ادعای حقوق بشر و آزادی بیان آنها زمین و زمان را پُر کرده بود، این روزها تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی را با حمله وحشیانه سرکوب می‌کنند!

گفتم: علاوه ‌بر ضرب و شتم اساتید و دانشجویان و شکستن سر و دست آنان، هزاران نفر را هم بازداشت کرده‌اند ولی تظاهرات همچنان ادامه دارد و توده‌های عظیم مردم هم به تظاهرات ضدصهیونیستی پیوسته‌اند.

گفت: در آشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ که به بهانه فوت یک زن برپا شده بود، در حالی که آشوبگران آمبولانس حامل بیمار را آتش می‌زدند، آدم می‌کشتند، با اسلحه سرد و گرم به جان مردم افتاده بودند و... همین سران آمریکا و اروپا در حمایت از آشوبگران چه سر و صدایی به راه انداخته بودند و فریاد «‌وا حقوق بشرا» سر می‌دادند! اما، حالا اعتراض به قتل‌عام چندین هزار زن و کودک را برنمی‌تابند و معترضان را لت و پار هم می‌کنند!

گفتم: در عوض، این‌جا فلان استاد دانشگاه آشکارا از آمریکا و جنایات اسرائیل حمایت می‌کند و با آشوبگران فالوده می‌خورد و کسی هم با او کاری ندارد و از بیت‌المال هم به پاس این وطن‌فروشی به او حقوق می‌دهند!

گفت: تازه دو قورت و نیمشون هم باقیه! و شکایت می‌کنند که چرا به آنها می‌گویند کاسه‌لیس وطن‌فروش!

گفتم: قاضی به شاکی گفت؛ در پرونده ثبت‌ شده شما از این آقا شکایت کرده‌اید که به شما گفته احمق بی‌شعور. شاکی

گفت؛ بله قربان عین حقیقته! قاضی گفت؛ اگر عین حقیقت را گفته پس چرا از او شکایت کرده‌اید؟!

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود