Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@16:46:39 GMT

میراث 8 هزار ساله شهرری در آستانه نابودی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۱۴۹۳

حسن خلیل‌آبادی در تذکرات پیش از دستور هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ با حضور رئیس شورای شهر تهران جلساتی با مدیران مترو در خصوص چشمه‌علی برگزار شد و مسئولین مترو در خصوص بازگشت آب به این چشمه وعده‌هایی داده بودند.

وی بیان داشت: مسئولین مترو پیش‌بینی کرده بودند که ادامه خط 6 به برج طغرل و دیگر مراکز میراث فرهنگی و گردشگری شهرری ضربه خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه با احداث خط 6 مترو معبرهای چشمه‌علی به هم ریخته است و بارها دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت مترو در آب چشمه‌علی گرفتار شده بودند که اعلام کردند با پمپ تخلیه شده است.

خلیل‌آبادی گفت: نهایتاً مسئولین مترو قول دادند تا 15 تیر آب به چشمه‌علی بازگردد و اواخر تیرماه که مقداری آب برگشت ولی پس از مدتی آب چشمه‌علی خشک شد و در حال حاضر کمتر از یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً‌ قطع است و مدیر مترو مصاحبه کرده و اعلام کرده است که خشک شدن چشمه‌علی ربطی به مترو ندارد که با این دروغگویی‌های مستأصل مانده‌ایم.

وی افزود: چشمه‌علی میراث 8 هزار ساله دارد و در حال از بین رفتن است و از تمام اعضا و مسئولین خواهش می‌کنیم کمک کنند و فکری به حال این میراث 8 هزار ساله کنند.

عضو شورای شهر تهران از رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد که این موضوع را به جد پیگیری کند و نتیجه آن را به افکار عمومی اعلام کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران رئیس شورای شهر مترو برج میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران مصاحبه برج رئیس شورای شهر تهران شورای شهر تهران مترو مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • قدردانی از کارگران شهرری