Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرين گزارش ها حاکيست که يگان هاي ارتش سوريه بطور گسترده با استقرار در حومه های لاذقیه و حماه آماده شده اند که پاکسازي استان ادلب از حضور تروريست ها را آغاز نمايند.  اين عمليات درشرايطي آغاز خواهد شد که ارتش سوريه به کمک متحدان خود در طول دو سال گذشته توانسته است بيشتر مناطق تحت کنترل تروريست ها را چه از طريق مصالحه و چه نظامي پاکسازي نمايد و پس از آزاد سازي حلب، غوطه شرقي و سپس دوما  و درعا، هزاران تروريست مسلح به ادلب منتقل شده اند و حالا مکاني وجود ندارد که تروريست ها بخواهند به آنجا منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بنابر اين در پيش روي آنان دو گزينه بيشتر وجود ندارد گزينه اول تسليم گزينه، دوم جنگ تا سر حد مرگ. و البته با توجه به آمادگي ارتش سوريه در صورتيکه گزينه دوم در دستور کار گروههاي تروريستي به ويژه تحرير الشام يا همان النصره قرار گيرد سرنوشتي جز نابودي در انتظار آنان نخواهد بود.
اين عمليات از اين جهت مهم است که پس از پاکسازي ادلب، ارتش سوريه مي تواند بر نابودي بقاياي داعش در استان حمص  در نزديکي  پايگاه نظاميان امريکايي در التنف متمرکز شود و پس از آن هم امريکا را وادار نمايد که نيروهايش را از سوريه خارج نمايد.
خروج نظاميان امريکايي از سوريه از يکسو به معناي شکست طرح هاي صهيونيستي، امريکايي براي تجزيه منطقه و از سوي ديگر به معناي شکسته شدن کمربند ارتباطي نظاميان امريکايي از افغانستان، عراق، سوريه تا درياي مديترانه است.
با شکسته شدن اين کمربند بي ترديد حضور نظاميان امريکايي در عراق و افغانستان نيز آسيب پذيرتر خواهد شد و در عراق نيز اين احتمال وجود دارد که حرکت هاي دولتي و مردمي براي خارج کردن نظاميان امريکايي از اين کشور تقويت شود. بي ترديد تضعيف جايگاه نظامي امريکا در منطقه به تقويت دولت هاي محلي، نابودي گروههاي تروريستي و برقراري ثبات وامنيت وخنثي شدن طرح هاي تجزيه طلبانه آشوب ساز امريکايي، صهيونيستي منجر خواهد شد که اين به معناي خداحافظي امريکا از غرب آسيا خواهد بود.
به نظر مي رسد به همين علل امريکايي ها از آغاز عمليات در ادلب راضي نيستند و به بهانه هاي مختلف از جمله متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح هاي شيمايي به گروههاي تروريستي چراغ سبز نشان مي دهند تا از اين سلاح ها در ادلب استفاده نمايند تا امريکا بر اساس صحنه سازي تروريست ها دمشق را متهم  و  در سوريه مداخله نظامي نمايد.
آزادسازي ادلب طرح تقسيم اراضي سوريه و مناطق تحت کنترل تروريست ها و نيروهاي سوري را به پايان خواهد رساند و بنابر اين احتمال دارد  که امريکا براي فرار از شکست نهايي  و پيامدهاي آن اقدام نظامي نمايد.
اما سوال اينجاست که اقدام نظامي امريکا چه پيامدهايي خواهد داشت؟  در پاسخ به اين سوال بايد ديد حجم حملات امريکا ومتحدان غربي اش( فرانسه وانگليس ) به سوريه در چه سطحي و واکنش متحدان دمشق از جمله روسيه به اين حملات جه خواهد بود؟
اگر اين حملات همانند حملات موشکي قبلي باشد به نظر مي رسد نمادين  بوده وتاثيري در وضعيت سياسي و ميداني سوريه نخواهد داشت  اما با توجه به اينکه حدود 70 هزار تروريست مسلح در ادلب حضور دارند که 15 هزار نفر آنان خارجي هستند ممکن است اين بار حملات امريکاو متحدانش شديدتر باشد تا فرصت براي ارتش تروريست ها فراهم شود که بار ديگر در برخي نقاط از دست داده در زير پشتيباني حملات هوايي و موشکي امريکا ومتحدانش پيشروي نمايند و برخي مناطق را احتمالا به دست آورند. البته همانطور که گفته شد اين فرضيه در صورتي است که ارتش سوريه و متحدانش به اين حملات پاسخ ندهند.
به نظر مي رسد امريکايي ها قصد دارند با حفظ گروههاي تروريستي وجلوگيري از نابودي کامل آنان همچنان، اهرم هايي را براي چانه زني در ميز مذاکرات آتي داشته باشند و نابودي کامل تروريست ها به معناي خالي بودن دست امريکا و متحدانش در هر گونه مذاکرات احتمالي است.بنابر اين حمله جدي امريکا و متحدانش به سوريه به معناي ادامه بحران خواهد بود. اما آيا امريکا قادر خواهد بود دست به چنين حملات وسيعي بزند؟
 
----------------------------------------------- رضا  محمدمراد      

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ادلب النصره درياي مديترانه چانه زني در مذاکرات تحرير الشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه