Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گروه دیده‌بان حقوق بشر با اعلام اینکه حمله ۹ اوت ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان در منطقه ضحیان جنایت جنگی آشکار محسوب می‌شود از آمریکا و کشورهای دیگر خواست فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند.

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه دیده‌بان حقوق بشر، این سازمان اعلام کرد که حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری افغانستان به این اتوبوس دانش‌آموزان یمنی که دست‌کم باعث کشته شدن ۲۶ کودک و زخمی شدن ۱۹ تن دیگر شد یک جنایت Crime جنگی آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان تاکید کرد که باید کشورها فورا فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کرده و از یک تحقیقات مستقل سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در جنگ یمن حمایت کنند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر از زمانی که جنگ در یمن در مارس ۲۰۱۵ شروع شد حملات هوایی متعددی از جانب ائتلاف متجاوز Rapist تحت رهبری عربستان در این کشور که ناقض قوانین جنگ بودند رخ داده بدون آنکه تحقیقاتی مناسب بعد از این حملات صورت بگیرد و بدین ترتیب تامین کنندکان تسلیحات عربستان اکنون در خطر همدستی در جنایات جنگی با عربستان هستند.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر گفته که مهمات تولید آمریکا را در مکان وقوع دست‌کم ۲۴ حمله غیرقانونی ائتلاف عربستانی در یمن شناسایی کرده است.

این در حالی است که آمریکا براساس گزارش‌ها برای عملی کردن یک توافق فروش ۷ میلیارد دلاری مهمات هدایت شونده دقیق به عربستان و امارات متحده عربی تلاش می‌کند.

بیل وان اسولد، یک محقق ارشد حقوق کودکان در دیده‌بان حقوق بشر گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان با حمله به یک اتوبوس پر از دانش‌آموزان برگ دیگری به سوابق وحشتناک خود در کشتن Killing غیرنظامیان در یمن در مکان‌هایی نظیر عروسی‌ها، مراسم‌های ترحیم، بیمارستان‌ها و مدارس اضافه کرد.

او خاطر نشان کرد: کشورهایی که یا علم به این سابقه فروش بمب‌های بیشتر به عربستان را ادامه می‌دهند در حملات مرگبار آینده علیه غیرنظامیان همدست خواهند بود.

در نوامبر ۲۰۱۵ وزارت خارجه آمریکا با فروش ۴۰۲۰ بمب قدرتمند GBU-۱۲ در چارچوب یک توافق فروش تسلیحات ۱.۳ میلیارد دلاری موافقت کرد.

با این حال در دسامبر ۲۰۱۶ دولت وقت آمریکا جلوی بخش‌هایی از این توافق فروش را که شامل مهمات هدایت شونده دقیق می‌شدند، گرفت، اما بعدا در مارس ۲۰۱۷ دولت دونالد ترامپ Trump این تصمیم را لغو کرد. در ژوئن ۲۰۱۷ همچنین دولت ترامپ با یک توافق جدید فروش تسلیحات به عربستان به بهانه تعهد عربستان به کاهش تلفات غیرنظامیان موافقت کرد.

انگلیس و فرانسه نیز جز فروشندگان مهم سلاح به عربستان محسوب می‌شوند. آلمان فروش تسلیحات خود به طرف‌های جنگ یمن را به حالت تعلیق درآورده و هلند و سوئد محدودیت‌های بیشتری برای فروش تسلیحات خود به آنها وضع کرده‌اند. یک دادگاه در بلژیک نیز چهار مجوز فروش تسلیحات به عربستان را از بابت نگرانی درباره نقض قوانین در یمن به حال تعلیق درآورد و نروژ نیز همین تعلیق را برای فروش تسلیحات به عربستان و امارات اعمال کرد.

وان اسولد گفت: هر مقام آمریکایی که تصور می‌کند فروش بمب‌های بیشتر به عربستان راه جلوگیری از کشتار کودکان یمنی از سوی عربستان است باید ویدئوهای مربوط به حمله به اتوبوس در ضحیان را ببیند.

وی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای دیگر باید فورا فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده و اقدام به حمایت از تحقیقات مستقل سازمان ملل درمورد نقض قوانین در یمن کنند. در غیر این صورت خطر همدستی در جنایت‌های آینده را خریده‌اند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه جنایت Crime متجاوز Rapist کشتن Killing ترامپ Trump حقوق بشر عربستان یمن حمله رهبری عکس زندگی دختر جوان حوادث قتل ایران خانواده من فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶