Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:27:58 GMT

36 برنامه متنوع در هفته فرهنگی دماوند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۱۸۲۱

36 برنامه متنوع در هفته فرهنگی دماوند برگزار می شود

تهران ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به آغاز هفته فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت: 36 برنامه متنوع فرهنگی در پنج شهر شهرستان با شعار «دماوند، شهرستان فرهنگ و اسطوره» برگزار می‌شود.

محمود پوردیوان بیگی مقدم روز یکشنبه در آیین برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند دماوندی که بمناسبت هفته فرهنگی این شهرستان در فرهنگسرای کوثر برگزار شد، به خبرنگاران اظهار داشت: هفته فرهنگی با شعار «دماوند، شهرستان فرهنگ و اسطوره» و با رنگ فیروزه‌ای و همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی دراین شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رنگ فیروزه‌ای این هفته را به عنوان رنگ شهرستان دماوند که پیام‌آور آرامش و نشاط است، دانست وافزود: شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که به بخش گردشگری معرف بوده که در این راستا بخش عمده ایی از برنامه ها به حوزه گردشگری و معرفی پتانسیل های شهرستان اشاره دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان، اقوام و سوغات ایرانی، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه کاریکاتور، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مد لباس ایرانی، اجرای تئاتر سبک زندگی اسلامی، استقرار ایستگاه سلامت و ... را از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی این شهرستان خبر داد.
پوردیوان‌بیگی‌مقدم، همایش ازدواج سالم، کلاس آموزشی کاهش اثرات طبیعی، برگزاری کارگاه آموزشی ایستگاه سلامت، طرح ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی، برگزاری پایگاه خدمات مشترک تست قند خون، تست فشار، برگزاری بزرگداشت مقام رضا عبدالهی از نویسندگان دماوند، برگزاری آموزش فرزند پروری، جشنواره حامیان آب، برپایی غرفه غذاهای سنتی، برگزاری همایش شب دماوند با حضور فرهیختگان فرهنگی، برگزاری همایش مداحان و شعرای آئین از دیگر برنامه ها دانست.
این مقام مسئول برگزاری پیاده‌روی بانوان ادارات، همایش موسیقی هلهله تار رود، نمایشگاه خط و نقاشی، برگزاری مسابقات تیراندازی، برگزاری همایش کوهنوردان شهرستان دماوند، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و پاک‌سازی محیط‌زیست را از دیگر برنامه ها برشمرد.
وی به برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهر دماوند و نمایشگاه کاریکاتور در شهر رودهن همزمان با نخستین روز از هفته فرهنگی شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: نمایشگاه خوشنویسی خط نستعلیق از آثار هنرمند دماوند سید حسین بدیعی نامقی است که در این نمایشگاه 33 اثر به نمایش گذاشته شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند ادامه داد: ایشان از شاگردان استاد بختیاری، فرهیخته و اهل هنر کشور ایران هستند.
پوردیوان‌بیگی‌مقدم به نمایشگاه کاریکاتور شهر رودهن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه نیز در کتابخانه این شهر توسط هنرمند رودهنی حمیدرضا فاضلی با ارائه 15 اثر به نمایش درآمده است و تا پایان هفته برپا است.
پیرو دستورالعمل استاندار تهران و تأکید ویژه فرماندار شهرستان دماوند، ستاد برگزاری هفته فرهنگی شهرستان تشکیل شد و بر این اساس، 10 تا 16 شهریورماه سال 1397 به عنوان هفته فرهنگی شهرستان دماوند معرفی شد.
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه خوشنويسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در آستانه روز غرور انگیز و پرافتخار ملی خلیج فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی نظامی با اقتدار پیام گرامیداشت این روز ملی را به تمامی عرصه‌های بین المللی خواهیم رساند.

او می‌گوید: نمونه این برنامه‌ها افتتاح دو نمایشگاه را داریم، که یکی تنوع فرهنگی در قالب عروسک‌های بسیار زیبا از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور بوده است.

به گفته بندری نمایشگاه دیگر که بسیار زیبا و پند آموز است، افتتاحیه با موضوعیت نقشه‌های خلیج همیشگی فارس میباشد که از سده پنجم میلادی تا به امروز گردآوری شده و خلیج فارس را که شناخته شده برای جهان هست را به نسل امروز انتقال می‌دهیم و این نقش آفرینی و اهتمام بسیار جدی از نوع مشارکت عمومی و مردمی را در بر داشته است.

فرماندار ماهشهر گفت: در پایان از منطقه سوم دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، میراث فرهنگی، اداره کل بنادر و تمام ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی که بسیج شده تا برنامه‌های بسیار خوب و زیبا را در این روز ملی در سطح شهرستان به نمایش درآوردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود