Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در دیدار کارکنان اداری دادگستری شهرستان سیرجان اظهار داشت: اعتماد عمومی بزرگترین پشتوانه ی هر دستگاهی است و دستگاه اجرایی،مقننه وقضائی باید مراقب اعتماد عمومی مردم باشند و از آن مراقبت کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام روز به روز بهتر شود.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تاکید کرد:تاخیر در رسیدگی ها در حال حاضر از بزرگترین نگرانی ها و دغدغه مردم از دستگاه قضائی می باشد وعلت این مشکل  را هم می توان به حجم کار و فرسایشی بودن کا در دستگاه قضاء دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کارکنان باید به سعه صدر ، کرامت و احترام با ارباب رجوع برخورد کنند،گفت: انجام کار با سرعت معقول و متناسب با قانون و قواعد مورد تاکید است

وی با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان به عنوان یک قطب مهم اقتصادی در سطح استان و کشور مطرح است ،افزود:موفقیت های کسب شده توسط دادگستری سیرجان در سطح استان و کشور مرهون تلاش های شبانه روزی تمامی کارکنان اداری وقضائی است

رئیس شورای قضائی استان کرمان  به وضعیت منابع انسانی در دادگستری سیرجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دستگاه قضائی شهرستان 93 قاضی و کارمند اداری دارد که از این تعداد 20 نفر قاضی و مابقی کارکنان اداری هستند.

وی به نقش مهم منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر دستگاهی اشاره کرد و گفت:گاهی یک کارمند می تواند موتور محرکه یک سیستم شود وخیلی مسائل را حل و فصل کند و مشکلات را برطرف می کند.

موحد با اشاره به اینکه در سیستم قضائی اولین و مهم ترین نقش را سرمایه انسانی ایفا می نماید،خاطرنشان ساخت: یک قاضی گاهی در یک شهرستان تحول ایجاد می کند وقتی از همه ظرفیت ها قانونی استفاده می کند می بینم چقدر منشاء اثر و خدمت است برای مردم می شود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خطاب به کارکنان دادگستری گفت:توصیه به کارکنان اداری و قضائی هم گرایی و هم صدایی است، یک صدا بیشتر نباید از دادگستری شنیده شود و آن صدا این است که دستگاه قضائی دارد در جهت خدمت به مردم تلاش می کند.

وی ادامه داد:اگر همدل و یک صدا باشیم کارها سریعتر و ساده تر پیش می رود ولی اگر درگیر مسائل حاشیه ای شویم حتماً آسیب می بینیم و موجب ایجاد بدبینی نسبت به دستگاه قضائی می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان رئیس کل دادگستری استان سرمایه سه گانه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸

علی صالحی، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضایی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری، به تعدادی از نیرو‌های دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم