Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:23:27 GMT

55 اتوبوس برقی در پایتخت خاک می خورد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۲۲۱۵

55 اتوبوس برقی در پایتخت خاک می خورد

تهران- ایرنا - عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بازدید سرزده‌ از پایانه اتوبوس‌های برقی پایتخت مشاهده شد از 63 دستگاه اتوبوس برقی این پایانه تنها 8 دستگاه آن فعال است.

به گزارش ایرنا افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورا به شهردار تهران افزود: حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری در پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: تعداد 55 دستگاه اتوبوس در حالی که سالم هستند و هیچ نقص فنی ندارند بیش از یک سال است که در محوطه پایانه پارک شده و از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.
حبیب زاده عنوان کرد: نبود ظرفیت برق موجود و عدم احیای خطوط دیگر در این رابطه از دلایل استفاده نشدن اتوبوس‌ها مطرح شده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه‌ خرید این اتوبوس‌ها و آموزش رانندگان آن، یادآورشد : با توجه به اینکه هزینه زیادی برای تهیه این نوع اتوبوس ها انجام شده است و تعداد زیادی نیروی انسانی در جهت استفاده از آنها آموزش های تخصصی لازم را دریافت کردند، لازم است به این امر توجه شود.
حبیب زاده اضافه کرد: باید ضمن بررسی دلایل این مشکل، ظرفیت های لازم برای بهره وری مناسب از این اتوبوس ها در جهت بهبود و توسعه خدمات حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

*اعضا شورا به شرکت مترو در خصوص چشمه علی شهر ری تذکر دهند
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان مترو با حضور رئیس شورا پیش‌بینی کردند عبور و ادامه خط شش از آن منطقه به چشمه علی، ابن بابویه، برج طغرل و دژ رشکان لطمه خواهد زد و طبق مطالعات و بررسی ها، کارشناسان مترو اذعان کردند حضور دستگاه‌های حفاری سبب ضربه زدن به چشم علی و دیگر میراث تاریخی منطقه می‌شود.
به گزارش ایرنا حسن خلیل آبادی روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه علنی شورا با تشکر از رئیس شورا به منظور جلسه‌ای که در پی تذکرات مکرر و بی پاسخ به مترو درخصوص خشکی آب چشمه علی برگزار کرد افزود: برخوردهای دوگانه و دروغگویی ها در موضوع چشمه علی ما را مستأصل کرده است.
خلیل آبادی تاکید کرد: در آن زمان تصاویری را مبنی بر پر آب بودن چشمه علی شهر ری به نمایش گذاشتند و عنوان کردند به سبب آسیب زدن آب به دستگاه‌ها چشمه را با پمپ تخلیه کرده‌اند.
وی اظهارداشت: پس از تذکرات مکرر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش، مسئولان مترو وعده دادند نهایتا تا 15 تیرماه آب به چشمه علی بازخواهد گشت.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اواخر تیرماه شاهد بازگشت مقدار کمی از آب به چشمه بودیم که این مساله را با شادمانی و ساز و دهل خبر دادند و تصاویری را برای شما ارسال کردند.
خلیل آبادی عنوان کرد: قریب به یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً قطع شده و از همه بدتر آنکه مدیر مترو در مصاحبه‌ای اعلام کرده است خشکی چشمه علی با مترو ارتباطی ندارد.
وی افزود: از شهردار، قوه قضاییه، سازمان میراث فرهنگی کشور و دیگر مسئولان مربوطه می خواهم برای نجات میراث هشت هزار ساله اقدامات لازم را انجام دهند.
این عضو شورا گفت: قطع به یقین خشکی آب چشمه علی ارتباطی با خشکسالی ها ندارد و به دنبال حفاری مترو به این وضعیت دچار شده است.
وی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خواست که مجددا و مجدانه این مسئله را پیگیری کند تا بیش از این شورا به استهزا گرفته نشود.
خلیل آبادی در بخشی از سخنان خود با تبریک عید غدیر و ولادت امام هفتم حضرت امام موسی کاظم(ع) که عمر خود را در زندان و حصر گذراند؛ گفت: امیدوارم به برکت این روزها، این ایام وسیله اخلاص همه محصور شدگان و زندانیان بی‌گناه باشد.

* مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری صرفا متعلق به شهرداری نیست
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری ، فقط مرکزی برای شهرداری پایتخت نیست بلکه برای تمام مدیریت شهری است.
به گزارش ایرنا زهرا نژادبهرام روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این تذکر اعلام کرد : این مرکز زیر مجموعه مدیریت شهری است و صرفا به شهرداری اختصاص ندارد.
وی افزود: این مرکز به عنوان مغز مدیریت شهری است و باید مطالعات را به تصمیم گیران شهری ارایه کند.
نژاد بهرام افزود: با توجه به شرایط خاص فعلی کلانشهر تهران که محصول سال ها بی تدبیری و فروش دارایی ها و آینده شهر تهران بوده و اکنون شرایط ویژه با انبوهی از بدهی ها و بارگذاری جمعیتی بیش از پیش بینی افق طرح جامع در سال 1405 را برای مدیریت جدید پایتخت برجای گذاشته، انتظار می رود این مرکز به عنوان بازوی مشورتی و فکری مجموعه مدیریت شهر تهران باشد.
عضو شورای شهر تهران افزود: این مرکز باید اظهار نظر کارشناسی و تخصصی لازم را برای اتخاذ تصمیمات متناسب در اختیار شورا و شهرداری تهران قرار دهد.
وی عنوان کرد: متاسفانه طی ماه های اخیر با وجود ارجاع طرح ها و لوایح در دستور کار شورا توسط ریاست شورای اسلامی شهر تهران به این مرکز، اظهار نظری کارشناسی و مشورتی در قبال لوایح ارائه شده از جانب شهرداری تهران، به شورا ارائه نکرده است.
وی گفت: این تذکر خطاب به شهردار است و ضروری است دستور دهند این مرکز با اتکاء به رسالت اساسی خود در همفکری و همکاری با مجموعه مدیریت شهری، نسبت به کلیه امور ارجاعی از جانب شورای اسلامی شهر تهران اظهار نظر کارشناسی و مشورتی را آماده و ارائه کند.
وی از شهردار خواست تا دستور دهد با توجه به حرکت کلانشهرهای دنیا در مسیر آینده نگری مبتنی بر شیوه سناریو نویسی، رویکرد بازوی فکری و مشورتی مدیریت شهر تهران نیز از شناخت مسائل موجود و ارائه راه کارهای کوتاه مدت و میان مدت برای حل مشکلات وضع موجود، به تحلیل سناریوهای احتمالی و ارائه بسته های پیشنهادی به مجموعه مدیریت شهری برای آینده احتمالی کلانشهر تهران متاثر از شرایط بین المللی، ملی، منطقه ای و شهری تغییر یابد .

*درآمدهای معاونت حمل و نقل شهرداری به خزانه واریز نشده است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: درآمدهای معاونت حمل و نقل و ترافیک به خزانه شهرداری واریز نشده است.
محمد علیخانی روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه براساس دستورالعمل ها هر درآمدی در شهرداری باید به خزانه واریز شود اظهارداشت: تمام واحدها، شرکت ها و سازمان های زیرمجموعه شهرداری موظف هستند منابع درآمدی خود را در چارچوب قانون به خزانه واریز کنند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده در حوزه معاونت حمل و نقل تاکنون یک ریال از درآمدها هم به خزانه واریز نشده است.
علیخانی همچنین از عدم ذکر و سانسور تعامل نامطلوب معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با شورای شهر درگزارش سالانه عملکرد شورا و شهرداری انتقاد کرد.
وی در مورد سانسور گزارش ها گفت: از میرلوحی که گزارش سالانه را تهیه و تنظیم کرده است درخواست میکنم که گزارش های کمیسیون ها را سانسور نکند.
علیخانی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت مجبورم با خبرنگاران نشست گذاشته و مسائل را مطرح کنم.

*طرح اصلاح الگوی مصرف در شهرداری تهران به تصویب رسید
یک فوریت، الزام شهرداری تهران به کاهش هزینه ها و رعایت الگوی مصرف با ٢٠ رای موافق و یک مخالف به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورا شهر تهران روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه این شورا در تشریح این طرح افزود: مساله کاهش هزینه های شهرداری پایتخت و پایان دادن به روند اداره گران شهر یکی از دغدغه های اساسی شهروندان تهرانی است و بر همین اساس یکی از اولویت های اصلاح طلبان برای فعالیت شورای پنجم، مساله «بازنگری و اصلاح تراز مالی (منابع و مصارف) شهرداری تهران»است.
وی افزود: بدون شک تحقق بخشیدن به اصلاح تراز مالی شهرداری بدون توجه به کاهش هزینه ها و پرهیز از هزینه های غیر ضروری و تجمل گرایی و اصلاح الگوی مصرف امکان پذیر نخواهد بود.
فراهانی ادامه داد: پیشنهادطرح « الزام شهرداری تهران به کاهش هزینه و اصلاح الگوی مصرف»با قید یک فوریت با همراهی و امضا 12 نفر از همکاران تقدیم هیات رئیسه شورای شهر تهران شد تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی این مهم به سرانجام برسد.
وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول شاهد کاهش رشد اقتصادی کشور خواهیم بود و بر همین اساس استفاده از ابزار مدیریت هزینه ها برای پیشگیری از کسری بودجه ناشی از افزایش بهره بدهی وام ها می تواند راهگشا باشد.
پس از استماع نظرات اعضا، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به کاهش هزینه و اصلاح الگوی مصرف با 20 رای موافق به تصویب رسید.

* زندگی شبانه احیا می شود
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران برای بسترسازی زیست شبانه در صحن مطرح شد.
زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این باره گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه های محرم‌ و صفر و افزایش حضور مردم در دهه اول محرم و دهه پایانی صفر، این طرح می‌تواند باعث افزایش زیست شبانه در شهر تهران شود.
حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران و در موافقت با یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی و احیاء زیست شبانه تصریح کرد: به هر حال ما با فقر و نشاط اجتماعی روبرو هستیم که باید اقداماتی برای افزایش این نشاط اجتماعی و اعتماد عمومی انجام دهیم که این طرح می‌تواند ما را کمک کند.
احمد مسجدجامعی نیز گفت: این طرح باید پله به پله جلو رود چرا که همین حالا کسبه خیابان سی تیر با اصناف مشکل دارند.
به گفته وی، کسبه خیابان سی تیر صنف شناخته نمی شوند و باید این مشکلات حل شود تا زیست شبانه رونق بگیرد.
حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورا از اجرای این طرح حمایت کرد و در عین حال خواستار ساماندهی آن شد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص این طرح اظهارداشت: باید تکلیف ساعت زیست شبانه و فعالیت کسبه مشخص شود.
نهایتا پس از استماع نظرات مختلف در این خصوص یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به کاهش هزینه ها و اصلاح الگوی مصرف با ١٦ رای موافق به تصویب اعضا رسید.
تهرام/9343/3225 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري اتوبوس برقي شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی دستگاه‌های کارتخوان قدیمی اتوبوس‌ها قراردادی بستیم تا همه دستگاه‌های قدیمی را نوسازی کنیم.

مهدی علیزاده افزود: ۱۶۲ دستگاه از کارتخوان‌ها در ایستگاه اتوبوس‌های تندور نصب شده و فعالند و نرم افزار‌های لازم نیز بر روی آنها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها براساس قیمت مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها در حال فعالیت است و مردم اگر کارت بزنند بر اساس قیمت‌های جدید از کارت آنها کسر می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در اتوبوس‌های قدیمی و بخش خصوصی هم نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و تا کنون هزار دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برخی دستگاه‌های کارتخوان، یکسری ایراد‌های نرم افزاری دارد که سازمان فناوری شهرداری قول داده تا پایان این ماه اشکال‌ها را برطرف کند.

مهدی علیزاده افزود: میانگین کرایه حمل و نقل اتوبوس‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:سال گذشته ورودی خطوط ۱۸۰۰ تومان بود و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۴۵۰ تومان اضافه می‌شد و امسال ورودی ۲۲۰۰ شده است و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۲۵۰ تومان اضافه می‌شود یعنی در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون درباره دریافت کرایه بیشتر از قیمت مصوب، تخلفی به ما گزارش نشده و درصورت گزارش با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت