Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگاه بخش کرون تعداد پرونده های بررسی شده در سال را حدود سه هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیشتر پرونده ها مربوط به پرونده های ملکی و خانواده است و آمار پرونده های خانوادگی با توجه به آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد رحیمی در گفتگو با صاحب نیوز با اشاره به پوشش بیش از ۳۵ هزار نفر در ۲۶ روستا توسط دادگاه عمومی بخش کرون شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: برخورد قاطع با متخلفان و صدور دستورات قضایی، جرایم مواد مخدر در بخش کرون را با کاهش چشمگیر ۶۰ درصدی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش 80 درصدی جرایم مربوط به شکار در قمیشلو

رئیس دادگاه بخش کرون با بیان اینکه ظرفیت های محیط زیستی شهرستان موجب طمع و‌ دست درازی متخلفان شده است، گفت: جرایم مربوط به شکار و ‌صید جانوران از جمله آهو و بز کوهی در منطقه حفاظت شده قمیشلو با آماری بی سابقه 80 درصد کاهش یافته است و فقط سه مورد شکار را در یک سال گذشته داشته ایم.

وی تخریب بوته کنی در دالانکوه را خطری جدی برای محیط زیست دانست و تصریح کرد: 80 درصد تخلفات بوته کنی و کاشت گیاهانی از جمله سیر و‌ موسیر با اقدامات انجام شده و بستن جاده کاهش یافته است.

رحیمی افزود: بیش از ۵۰ حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه در بخش کرون با توجه به کم آبی و‌ خشکسالی انسداد و ‌پلمپ شده است.

۴۰ درصد پرونده های اختلاف در روستاها به سازش منتهی می شود

رئیس دادگاه بخش کرون با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف شهری و صلح و سازش روستایی، خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۵۰ پرونده صلح و سازش در روستاها بررسی می شود که ۴۰ درصد آن ها با توجه به فرهنگ صلح و سازش در روستاها به سازش منتهی می شود و 100پرونده در شورای حل اختلاف شهری رسیدگی و‌ صدور رای می شود.

رحیمی انجام اقدامات پیشگیرانه با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و برخورد با معتادان برای کاهش جرایم این بخش، برگزاری جلسات با دهیاران و اعضای شورای اسلامی و ‌مکلف شدن برای نصب‌ دوربین های مدار بسته به منظور کاهش سرقت ها و شناسایی سارقان را از جمله فعالیت های دیگر نام برد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد جرایم مربوط به جرایم تصادفات جاده ای برون شهری است، گفت: اقدامات لازم جهت بهبود جاده مواصلاتی تیران به فریدن و برعکس با توجه به مشکلات و‌ نواقص آسفالت و جاده با تعامل با اداره راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

طلاق در ازدواج های زیر ۱۶ سال رو به افزایش است

وی تعداد پرونده های بررسی شده در سال را حدود سه هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر پرونده ها مربوط به پرونده های ملکی و خانواده است و آمار پرونده های خانوادگی با توجه به آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

رییس دادگاه بخش کرون با بیان اینکه اکثر طلاق ها در سنین پایین رخ می دهد، افزود: طلاق در ازدواج های زیر 16 سال رو به افزایش است که باید با توجه بیش تر به امر ازدواج از این روند جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: موقوفه بودن تعدادی از روستاهای بخش کرون از جمله کرد علیا، کرد سفلی و دولت آباد مشکلاتی را به وجود آورده است که با توجه به جلسات برگزار شده، اقداماتی برای تبدیل به احسن این موقوفات انجام شده است.

رحیمی مشکلات آب را برای کشاورزان بخش کرون بسیار مهم دانست و گفت: جلساتی با مردم و مسئولان جهت رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی برگزار شد تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی