Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@15:53:23 GMT

غیرفعال شدن ۹۰ درصد اتوبوس‌های برقی تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۲۳۱۸

 افشین حبیب‌زاده در جریان هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران، حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری در شهر تهران عنوان کرد و با تاکید بر لزوم مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای استفاده بهینه از امکانات موجود شهرداری اظهار کرد: در بازدید سرزده‌ای که همکاران ما در 4 شهریور از پایانه اتوبوس‌های برقی تهران داشتند، مشاهده شد که با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از تعداد 63 دستگاه اتوبوس برقی این پایانه تنها 8 دستگاه آن فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: تعداد 55دستگاه اتوبوس علیرغم نداشتن هیچ‌گونه نقص فنی بیش از یک سال است که در محوطه پایانه پارک شده و از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و دلایلی نظیر عدم ظرفیت برق موجود و عدم احیاء خطوط دیگر در این رابطه عنوان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در خرید این اتوبوس‌ها و آموزش رانندگان آن بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه زیادی برای تهیه این نوع اتوبوس‌ها شده و تعداد زیادی نیروی انسانی در راستای استفاده از آنها آموزش‌های تخصصی لازم را سپری کردند، لازم است در این امر توجه کرده و ضمن بررسی دلایل این مشکل، ظرفیت‌های لازم را در راستای بهره‌وری مناسب از این اتوبوس‌ها برای بهبود و توسعه خدمات حمل و نقل عمومی را ایجاد کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران حمل و نقل شهر تهران شهرداری حمل و نقل عمومی اتوبوس شورای شهر برق نیروی انسانی اتوبوس تهران برقی درصد غیرفعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است