Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: طبق ارقام وزارت دادگستری انگلیس، صدها تن از ماموران زندان ها در انگلیس به علت عبور دادن قاچاقی وسایل و مواد ممنوع مانند سلاح، گوشی های همراه و مواد مخدر به داخل زندان ها اخراج یا تنبیه شده اند.
شمار کارکنانی که در ارتباط با عملیات قاچاق به داخل زندان ها در انگلیس و ولز شناسایی شده اند، طی شش سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است و 341 تن از آنها برکنار، اخراج یا محکوم شده یا از سوی پلیس اخطار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار این تخلفات در سال 2017 و 2012 به ترتیب 71 و 45 مورد بود.
سطح فزاینده فساد کارکنان زندانها جدیدترین مانع در طیف طولانی موانع پیش روی دولت انگلیس در بحران رو به تشدید زندانها در میان سطح بی سابقه خشونت، خودکشی و ضبط مواد مخدر است که فعالان اجتماعی علت آن را برنامه ریاضت اقتصادی و اتکاء به زندان در برخورد با جرائم می دانند.
هفته گذشته گاردین فاش کرد صدها تن از کارکنان مجرب در سمتهای مهم در زندان ها کارشان را ترک کرده اند و با وجود تلاش اخیر برای جذب نیرو و افزودن 2500 تن به شمار ماموران زندان، جدیدترین ارقام نشان می دهد هنوز شمار ماموران عملیاتی زندان ها 6800 تن کمتر از سال 2010 است که معادل یک پنجم نیروی کار زندان ها است.
طبق گزارش بازرس ویژه زندانها که در ماه ژوئیه منتشر شد، مسئولان زندان وندزورث در لندن که شلوغ ترین زندان انگلیس است، به علت کمبود نیرو استفاده از دوربین های مداربسته و اسکنرهای تفتیش بدن با اشعه ایکس را برای تشخیص هر نوع قاچاق متوقف کرده اند.
اندی کوک مدیر مرکز عدالت اجتماعی این ارقام را بسیار نگران کننده خواند و از دولت خواست در همه زندان ها از اسکنرهای بدن استفاده کند.
وی افزود: زندان های انگلیس گرفتار بحرانند و وزرای دولت باید کاری انجام دهند. مواد مخدر کانون این بحران است و به خشونت و خودکشی دامن می زند و احتمال کنترل و بهبود وضعیت زندانها را کاملا تضعیف می کند.
سال گذشته 13 هزار و 119 بار در زندانهای انگلیس و ولز مواد مخدر پیدا شد که بطور متوسط بیش از 35 مورد در هر روز می شود. این رقم از سال 2014 و پس از چند سال ثبات نسبی سه برابر شده است بطوریکه برخی قاچاقچیان به فناوریهایی از قبیل اشیاء پرنده کنترل از راه دور برای تحویل کالا متوسل می شوند. به گفته انجمن ماموران زندان، ارزش بازار مواد مخدر در زندانهای انگلیس 100 میلیون پوند برآورد می شود. اینها علاوه بر قاچاق وسائل دیگر از قبیل گوشی همراه، دوربین، وسایل ضبط صوت و هر نوع سلاح یا مهماتی است.
کارشناسان شرایط بسیار نامناسب زندانها را علت این امر می دانند و خواستار افزایش بودجه زندانها و نیز فراهم کردن زمینه مشارکت زندانیان در فعالیتهای سازنده شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مواد مخدر انگليس زندان پليس انگليس قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سال گذشته در استان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و درمان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کورش احمد‌یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ظهر امروز در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و فرماندهان نظامی از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری و درمان معتادان متجاهر ماده 16، از حمایت های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر 5 هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده 16 سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان انجام شد.

وی با بیان اینکه‌ متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی، حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان متجاهر در استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل نمی‌توان اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده 15 و 16 مورد توجه قرار گرفته‌اند، افزود: در تامین زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ 16 جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بسیاری از معتادان به‌واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند.

احمد‌یوسفی با اشاره به اینکه در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است، افزود: لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان معتادان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا است ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، گفت: متاسفانه در زندان‌ها 50 درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و 20 درصد به‌صورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم  مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله