Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:31:37 GMT

راز کتیبه مرموز مومیایی مصری فاش شد! +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۳۰۰۸

راز کتیبه مرموز مومیایی مصری فاش شد! +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آریل الغزه یکی از دانشجویان دانشگاه استنفورد با کمک کارشناسان مصری موفق به رمز گشایی از عبارات عجیب و غریب حک شده روی کتبیه همراه یک مومیایی مرموز شد.

بنا بر اعلام اسپوتنیک روی این کتیبه نام زنانه سنچالانتوس به همراه جمله" اجازه دهید نام او هر روز جوان تر شود" نوشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان متقدند این دست نوشته بسیار نادر و ارزشمند است.

گفتنی است مدتی قبل هم باستان شناسان در جنوب قاهره و نزدیکی اهرام سه گانه تعدادی اشیا عتیقه و مومیایی کشف کردند که  به 2000 سال قبل یا به عبارتی چیزی حدود 664 تا 404سال پیش از میلاد مربوط می شدند، همچنین یک قطعه پنیر با قدمت 3200 ساله هم  در مجموعه هرم اوناس واقع در محوطه هرم های سقاره توسط باستان شناسان ایتالیایی کشف شد. در ادامه تصویری از این کتیبه تازه کشف شده به دست دانشجوی دانشگاه استنفورد به همراه رموز عجیب روی آن را از نظر می گذرانید.

بیشتر بخوانید:ماجرای عجیب مرد یخی که عمرش به ۵۳۰۰ سال می‌رسد! +فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جانانه مجری مصری از ایران: از آبرویش دفاع کرد

بازدید 4 پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، آن هم در اوج حملات اسرائیل به غزه، انعکاس بسیار مثبتی در افکارعمومی جهان عرب داشته است. در همین زمینه مجری مصری روی آنتن دفاع جانانه‌ای از ایران کرد. این مجری در بخشی از اظهاراتش گفت: «در برخی از کشورهای عربی می‌گویند حمله ایران نمایشی بود؛ ایران از آبروی خود دفاع کرد، شمایی که آبرویی برایتان نمانده، کسی به حسابتان نمی‌آورد و همین کار را هم نمی‌توانید انجام دهید در مورد ایران از این حرف‌ها نزنید...» حرف‌های این مجری را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • دفاع جانانه مجری مصری از ایران: از آبرویش دفاع کرد
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف کرد
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • رونمایی از جسد یک فرازمینی باردار در پرو