Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه خبری بیزنس لاین، یک تاجر هندی گفت، صادر کنندگان برنج هندی، به دلیل عدم پرداخت بدهی 140 میلیون دلاری توسط یک وارد کننده ایرانی دچار مشکل شده اند.

اتحادیه صادر کنندگان برنج هند هم ادعا کرده که یک شرکت ایرانی دست به کلاهبرداری زده، اما دولت های ایران و هند در حال رسیدگی به این مسئله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرونام آرورا، مدیر شرکت صنایع غذایی کوه نور هند گفت: «صادر کنندگان برنج هند 140 میلیون دلار بدهی معوق از ایران دارند.» به گفته ویجای ستیا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج هند، یکی از وارد کنندگان ایرانی بدهی زیادی به صادر کنندگان هندی دارد. وی افزود، به نظر می رسد که این شرکت ایرانی این پول ها را بالا کشیده است.

دولت ایران به وارد کنندگان کالاهای اساسی ارز دولتی اختصاص می دهد تا آنها بتوانند پول واردات برنج از هند را پرداخت نماید.

این مقام هندی افزود: «3 صادر کننده هندی شکایتی را نزد ما مطرح کرده اند و ما آن را به سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی و سفارت هند در تهران ارجاع داده ایم.»

صادر کنندگان هندی همچنین با سفارت ایران دردهلی نو در تماس هستند. یک مقام ارشد سفارت ایران ضمن ارزیابی رقم ادعایی کلاهبرداری شده توسط شرکت ایرانی، به صادر کنندگان هندی قول کمک داده است.

بر اساس آمارهای سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند، شرکت های هندی در طی 3 ماهه نخست سال مالی جاری 426 هزار و 34 تن برنج صادر کرده اند.

در سال مالی 18-2017؛ ایران 877 هزار و 422 تن برنج باسماتی از هند وارد کرده بود. ایران مشتری حدود 25 درصد برنج باسماتی صادراتی هند است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد