Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان با تاکيد بر منابع درآمدي پايدار جديد در شهرداريها، گفت: درآمدهاي پايدار در اين نهاد در برخي از مکان ها جوابگو نيست اما براي اصفهان مي تواند اثر فراواني داشته باشد.

به گزارش ايرنا، محسن مهرعليزاده روز يکشنبه در چهل و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين که شهرداريها به خاطر از جمله خرج هاي سنگين تبليغاتي يا مشکل مواجه هستند، افزود: سيستم ورودي و خروجي و منابع پولي را بدهي ها بهم مي ريزد، از اين رو نياز به تغيير روش و جهت اساسي داريم تا مشکلات حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : دولت نهم و دهم مواردي را به وجود آورد که مسائل اقتصادي کنوني ناشي از همان دوران است، اگر امروز در خصوص خودکفايي صنعت و گندم غفلت شود 30 سال بعد زمين مي خوريم چرا که اين مسائل در مدت زمان طولاني تاثير خود را نشان مي دهد.
استاندار اصفهان با بيان اين که شوراي شهر و شهرداري بايد در راستاي ارتقا سطح فرهنگ و رضايتمندي و معيشت مردم تلاش کنند، تصريح کرد : ترديدي نداريم که تلاش شوراي شهر در همه زمينه ها و در راستاي رضايت مردم و جامعه است.
مهرعليزاده با بيان اين که ظرفيت شوراها در زمينه هاي عمراني و معيشتي مردم است که بايد کار مشارکتي بين مردم و نمايندگان آن ها را با دولت بيشتر کرد، افزود: ما فرصت هاي تاريخي بسياري را از بُعد حضور مردم از دست داديم که بايد تلاش کنيم تا مردم در سرنوشت و تصميم گيري ها بيشتر حضور و اثر داشته باشند.
وي ادامه داد : بايد زمان بندي مشخص شود تا سطح علاقمندي، هوشياري و تاثيرگذاري مردم در خصوص مشارکت هاي مردمي در امور عمومي و حکومت داري سنجش شود همچنين بايد رفتارها، برخوردها، کنش و واکنش با مردم و دولت و مسائل موجود به گونه اي باشد که مردم از اين رويه براي رشد فرهنگ عمومي و مشارکت درس بگيرند.
مهرعليزاده به کارهاي عقب افتاده در زمينه هايي از جمله عمران شهري اشاره و خاطرنشان کرد : نقطه اتصال مردم به شهرداري، شوراها هستند، نمي گويم مردم به شهردار اعتماد نمي کنند ولي قبل از مراجعه به شهردار و عوامل شهرداري مردم ترجيح مي دهند به شورا مراجعه کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به وظايف سنگين اين نهاد مردمي، گفت : شوراها بايد در يک زمان مشخص قواعد و مقرراتي را تصويب کنند که براساس آن هدف گذاري هاي مورد نياز براي توسعه شهر را انجام داده و راه را براي شهرداري باز کنند.
به تاکيد وي بايد کارهاي ابتکاري در قالب کميسيون ها و مشاوران مدنظر قرار داد، نمي شود همه چيز را از شهردار و ساختار اجرايي شهرداري خواست.
وي در خصوص فعاليت هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي شهر اصفهان تصريح کرد : ميزان مشارکت و حضور مردم پايين است به نظر مي رسد بايد در بستر يک برنامه ريزي دقيق با مدنظر قرار دادن وضعيت و فرهنگ موجود و نيازهاي جامعه و تمام آنچه که به عنوان منويات جامعه محسوب مي شود هدفگذاري مطلوب صورت بگيرد.
وي با بيان اين که اصفهان مي تواند در زمان نه چندان دور به مرکز بين المللي کودک و نوجوان تبديل شود، اظهارداشت: تئاتر در اصفهان مي تواند قابليت خوبي داشته باشد اما نيازمند سالن فاخر براي اين اقدام هستيم.
استان اصفهان افزون بر پنج ميليون نفر جمعيت ، 24 شهرستان و صد شهر دارد.
0477/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود