Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@08:08:00 GMT

نتایج نظرسنجی از ۵ سال سخنگویی محمدباقر نوبخت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۳۷۸۹

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که ۵ سال سخنگویی دولت حسن روحانی را بر عهده داشت، ماه گذشته و با درخواست خود از حجت‌الاسلام حسن روحانی از این مقام کنار رفت. بر همین اساس طبق نظرسنجی که بین خبرنگاران حوزه دولت برای ارزیابی کم و کیف جلسات سخنگو صورت گرفته نتایج جالبی بدست آمده که در متن زیر به جزئیات آن اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که از اهالی رسانه و خبرنگاران حوزه دولت  درباره عملکرد ۵ساله سخنگوی دولت تدبیر و امید گرفته شده نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد  از پرسش شوندگان، عملکرد محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت را مناسب ارزیابی می‌کنند؛ ضمن اینکه براساس این نظرسنجی بیش از ۹۵درصد پرسش شوندگان معتقدند که فردی که به عنوان سخنگوی بعدی دولت انتخاب می‌شود باید به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی پاسخگوی گروه‌های مختلف رسانه‌ای در کشورمان باشد.

۸۸درصد از پاسخ دهندگان در خصوص این پرسش که روحیه بی‌طرفی محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و آمادگی او برای شنیدن افکار و ایده‌های مختلف را چگونه ارزابی می‌کنید؛ روحیه بی‌طرفی سخنگوی دولت را عالی یا خوب ارزابی کردند و تنها ۱۱.۷درصد پاسخ دهندگان در پاسخ به این پرسش روحیه بی‌طرفی او را متوسط ارزیابی کردند.

بر اساس این نظرسنجی  ۸۵ درصد از پرسش شوندگان  گفته اند که از نحوه هماهنگی‌های جلسات سخنگویی دولت رضایت کامل دارند و تنها ۶.۸درصد معتقد بودند که در برخی موارد ناهماهنگی‌هایی برای حضور در جلسات مشاهده کرده‌اند.

۸۵ درصد از پرسش شوندگان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما تغییر سخنگوی دولت در شرایط فعلی کشور تصمیم درستی بوده؛ اعلام کرده‌اند که خیر. این تصمیم را تصمیم درستی نمی‌دانند و تنها ۹درصد از پرسش شوندگان این تغییر را مطلوب ارزیابی کرده‌اند. حدود ۶درصد هم اعلام کرده‌اند که در پاسخ به این پرسش نظری ندارند.

اما ۷۰درصد پرسش شوندگان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما نحوه پاسخگویی سخنگوی دولت از شفافیت و صراحت کافی برخوردار بود؟ اعلام کرده‌اند که از منظر آنها پاسخ‌های نوبخت از صراحت کافی برخوردار بود و ۱۵درصد پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که پاسخ‌ها به اندازه کافی از صراحت و شفافیت برخوردار نبوده‌اند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی سازمان برنامه و بودجه سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه صهیونیست ها منطقی عمل کنند، گفت: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم.   به گزارش برنا، ابوالفضل عمویی ، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که پاسخ ما به رژیم صهیونیستی مشروع بود و باید به تخلفات و جنایات آن پایان داده می‌شد.   وی اظهار کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دقیق بود. ما از قدرت قابل توجهی استفاده نکردیم.   عمویی بیان کرد: با هرگونه تجاوز اسرائیل مقابله کرده و به آن پاسخ خواهیم داد.   وی ادامه داد: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم و برای همه سناریوها برنامه داریم. صهیونیست‌ها منطقی عمل کنند   سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: در برخورد با سناریوهای مختلف از عقلانیت و شجاعت استفاده خواهیم کرد.   وی افزود: ما به هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل پاسخ خواهیم داد.   عمویی خاطر نشان کرد: از همه کشورها می‌خواهیم کناره‌گیری کنند و از جنایات صهیونیست‌ها به‌ویژه جنایت آنها در دمشق حمایت نکنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • اسرائیل کی به ایران حمله می کند؟
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • استفتاء از امام خامنه‌ای؛ برخورد شیء پاک با نجس احتمالی
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • واکنش نوبخت به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم