Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله زارعی در جشنواره تعاونی های برتر استان قزوین که روز یکشنبه در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: تعاون تاثیر زیادی در توسعه اجتماعی و اقتصادی دارد و افزایش سرمایه‌ گذاری در این بخش و توانمندسازی نظام تعاونی میتواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون را حرکتی ارزشمند دانست و یادآورشد:نقش صندوق درایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیار اساسی و ظرفیت مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی بیان کرد:صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون درکشور از کارجویان و سرمایه‌گذاران بخش تعاون که توان تأمین وثیقه را ندارند، حمایت می‌کند.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین اضافه کرد: بدون شک حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می‌تواند با تسهیل در روند در اختیار گذاشتن منابع مالی و تسهیلات بانکی به شرکت‌های تعاونی، در توسعه و گسترش فعالیت‌های تعاون در بخش اقتصاد مؤثر باشد.

وی اظهارداشت: هرچند قرار بود تعاونی ها نقش ۲۵ درصدی را در اصل ۴۴ برعهده بگیرند اما این موضوع محقق نشده و هنوز نقش تعاونی ها جدی گرفته نشده است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد هم بخش خصوصی و هم دولتی راه خود را رفتند و تعاونی ها مظلوم واقع شدند زیرا یک زمان تسهیلات کم بهره به تعاونی ها داده می شد امروز هیچ حمایتی نمی شود و هر موفقیتی فقط مرهون توان و همت خود تعاونگران است.

فعالیت ۷۰۹ تعاونی با ۸۳۰ هزار عضو

وی بیان کرد: در استان قزوین ۷۰۹ تعاونی با بیش از ۸۳۰ هزار عضو فعال است و این نهاد توانسته زمینه اشتغال ۸۷۳۶ نفر را نیز مهیا کرده است.

زارعی گفت: ۱۳ تعاونی در بخش اعتباری، ۱۰ تعاونی در تامین نیاز تولیدکنندگان، ۶ تعاونی در تامین نیاز صنوف خدماتی، ۴۳ مورد در نتامین نیاز مصرف کنندگان، ۵۱ تعاونی تولیدی و توزیعی، ۴۰ تعاونی حمل و نقل، ۱۳۵ تعاونی خدماتی، ۵ تعاونی سهام عدالت، ۱۱۰ تعاونی صنعتی، ۲ تعاونی عمرانی، ۱۸ تعاونی فرش دستباف، ۸۳ تعاونی مسکن و ۱۸۳ تعاونی کشاورزی در استان فعال است.

وی یادآورشد: ۸۰ تعاونی در شهرستان آبیک، ۲۲ تعاونی در آوج، ۷۶ تعاونی در البرز، ۱۱۸ تعاونی در بویین زهرا، ۱۱۰ تعاونی در تاکستان و ۳۰۳ تعاونی در قزوین فعال هستند.

در ادامه همتی از مدرسان دانشگاه گفت: اگر تعاونیها خلاق، ایده پرداز، خطرپذیر و دارای روحیه مشارکت جمعی و گروهی باشند به موفقیت می رسند.

وی اضافه کرد: در تیم های کاری و تعاونی ها معمولا تاب آوری بسیار کم است در حالی که باید نگاهمان تغییر کند و کارگروهی را یادبگیریم.

استاد دانشگاه گفت: باید ریشه برخی مشکلات مانند مهاجرت از روستاها، فرهنگ غلط رانندگی، مصرف بالا در میان مردم بررسی کارشناسی شود و برای حل آنها تدبیر کنیم و در این زمینه تعاونی ها می توانند نقش مهمی بر عهده بگیرند.

همتی تصریح کرد: تعاونی ها نباید منتظر کمک دولت بمانند بلکه لازم است به توان خود اتکا کنند و با تغییر نگاه و رویکرد با استفاده از افراد توانمند و کسب مهارت همت کنند.

وی اظهارداشت: مهارت آموزی، تقویت اعتمادسازی و آموزش های تخصصی برای تعاونی ها باید جدی گرفته شود.

این مدرس دانشگاه اظهارداشت: در فعالیت تعاونی ها منابع مالی مهم است و در این میان روش مدیریت در حوزه منابع انسانی هم باید در اولویت باشد و  تعاون گران به خلاقیت و تفکر توجه کنند.

وی اضافه کرد: سیستم آموزشی ما هوش ریاضی و حفظیات را مورد حمایت قرار می دهد لذا لازم است این سبک مدرسه و منابع انسانی را تغییر دهیم.

محمدی از تعاونی حمل و نقل قزوین هم گفت: در تعاونی حمل و نقل وانت داران  از پتانسیل افراد توانمند استفاده شده است تا موفقیتها بیشتر شود.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار راننده در بخش کالا و مسافر و تاکسی در استان فعال هستند و به دلیل ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل لازم است به تعاونی هایی که موفقیت های زیادی داشته اند کارهای مهمتری سپرده شود تا این قابلیت مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه از ۱۵ تعاونی برتر به دلیل رعایت قانون، داشتن مجامع به روز، نداشتن اختلاف درون گروهی، عملکرد مثبت مالی، ارتباط مناسب با اداره تعاون با اهدا تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 4392122

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا زارعی مراسم تجلیل مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شیراز استانداری سمنان شهرکرد عید غدیر خم عید سعید قربان سانحه تصادف احتکار خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد