Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اخیراً دانشگاه قراردادی با دو بانک منعقد کرده تا دانشجویان بتوانند از وام شهریه با کارمزد ۲/۵ درصد بهره‌مند شوند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: در این گردهمایی توصیفی از عملکرد دانشگاه‌ها در جهان ارائه و این پرسش را مطرح کردم که رسالت دانشگاه چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت دانشگاه، آینده‌سازی با نگاه به جامعه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از معاونان فرهنگی و دانشجویی خواستم که برنامه‌ها و الگوهای عملیاتی خود که از مبانی تا اقدام در آن دیده شده را ارائه کنند و توصیه‌ای کارکردی هم به معاونان داشتم و اعلام کردم که معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وکیل مدافع حقوق دانشجویان در این دانشگاه هستند که امیدواریم به نحو احسن از حقوق دانشجویان در جلسات هیات رئیسه و شوراها دفاع کنند.

طهرانچی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود از وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: از وضعیت موجود راضی نیستیم، اما نسبت به آینده امیدواریم. وضعیت فرهنگی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی موضوعی نیست که فقط به ما بستگی داشته باشد، بلکه موضوعات فرهنگی شامل عوامل داخلی و خارجی می شود و تمدن غرب هم که در حال گسترش جهان شبکه‌ای است، به دنبال نابودی همه فرهنگ ها و خرده‌فرهنگ هاست تا بتواند نظام ها را ذیل سیطره خود درآورد.

وی ادامه داد: در چنین فضایی، فعالیت ما باید صد چندان باشد. ما از جامعه تأثیر می پذیریم و باید بر جامعه تأثیر بگذاریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کاهش 50 درصدی شهریه دانشجویان مناطق محروم، اظهار داشت: کاهش شهریه مناطق محروم از موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم و امسال با کاهش 50 درصدی شهریه، این موضوع را اجرایی کردیم، البته در کنار این بخشنامه، موضوع تخفیف 2.5 درصدی به همه دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند نیز ابلاغ شد.

 طهرانچی در این باره افزود: براساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به افزایش 12.5 درصدی شهریه در سال 1397 هستیم، اما هر دانشجویی که در زمان تعیین‌ شده نسبت به ثبت‌نام و انتخاب واحد اقدام کند، می تواند از تخفیف 2.5 درصدی برخوردار شود و در واقع بدین ترتیب افزایش شهریه در مورد این دانشجویان 10 درصد خواهد بود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ما به دنبال سازوکارهای حمایتی برای دانشجویان هستیم و تلاش داریم شهریه دغدغه دانشجویان نباشد و بتوانند در زمان تحصیل از حمایت دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار باشند تا تمرکز بیشتری بر تحصیل خود داشته باشند. بر این اساس علاوه بر وام صندوق رفاه که با کارمزد 4 درصد به دانشجویان ارائه می شود، اخیراً معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی قراردادی با دو بانک منعقد کرده تا دانشجویان بتوانند از وام شهریه با کارمزد 2.5 درصد بهره‌مند شوند و ان‌شاءالله تا سال آینده برنامه های حمایتی بهتر و بیشتری ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام /

R1011173/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با مسئولان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دزفول برگزار شد.

در این نشست که با هدف افزایش تعامل و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با آموزش و پرورش شهرستان دزفول برگزار شد، مسائل همسو در حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به موضوع پوشاک مدارس و ادارات پرداخت و آمادگی این دانشگاه و شرکت تولیدی مستقر در آن برای تهیه لباس فرم با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی برای دانش‌آموزان و کارکنان ادارات را اعلام کرد.

سید محمدمهدی صافی، فضای وسیع کارگاهی و بهره‌مندی از دستگاه‌های پیشرفته و نیرو‌هایی متعهد، هنرمند و فعال و کیفیت بالا و قیمت مناسب را از مزایای شرکت مستقر در دانشگاه دانست.

وی با اعلام برگزاری رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در اردیبهشت سال آینده به حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل چهارم اشاره کرد و دانشگاه را موظف به برقراری ارتباط با محیط بیرون از دانشگاه به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های صنعت و جامعه دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تأکید کرد: این دانشگاه باید با استفاده از نیرو‌های علمی توانمند، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای رفع نیاز‌های صنعتی کشور پیشرو باشد.

صافی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول باید با ورود به عرصه صنعتی مشکل عدیده‌ جوانان که اشتغال است را در دستورکار قرار داده و مرتفع کند و هم‌اکنون با طرح پویش تا حدودی مشکل دانشجویان این دانشگاه رفع می‌شود.

وی افزود: وجود رشته‌های متنوع علوم انسانی و فنی‌ ـ مهندسی و همچنین دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول موجب شده که بیشتر جوانان طالب علم در شهرستان دزفول در همین شهر ادامه تحصیل دهند که این امر بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی، فرهنگی و مشکلات خانواده‌ها را برطرف کرده است.

لزوم تسریع در صدور مجوز تأسیس هنرستان دخترانه و کودکستان

علی براتی مدیرکل امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم در این جلسه خواستار تسریع در صدور مجوز تأسیس هنرستان دخترانه و کودکستان دانشگاه شد و به آمادگی دانشگاه برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و دوره‌های مهارتی برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم به برگزاری همایش ملی تحول و تعالی در آموزش پرورش که حاصل همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دزفول بود، پرداخت و پیشنهاد کرد که این رویداد در سال ۱۴۰۳ باشکوه‌تر برگزار شود.

علی ارشادی ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان مدارس به‌خصوص دوره دوم متوسطه هر روزه از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و حوزه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه بازدید داشته باشند.

ایمان ورجاوند معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم به مشکلات فرهنگی همسو بین دانشگاه و مدرسه اشاره و پیشنهاد کرد که با برگزاری جلسات فرهنگی و استفاده از تجربیات نیرو‌های فرهنگی آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های فرهنگی شهرستان و ریشه‌یابی مشکلات و معضلات جوانان بتوان حداقل سالی یک تا دو مشکل فرهنگی را برطرف کرد؛ چراکه همگی به این باور رسیده‌ایم که راهکار‌های قدیمی برای تربیت نسل جدید جوابگو نیست و باید روش‌های جدیدی را پیش رو قرار دهیم. 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دزفول نیز یا ابراز خرسندی از حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد و دغدغه‌مندی آنها برای رفع مشکلات و ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی جوانان این شهرستان، دانشگاه آزاد را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محل کسب دانش در دزفول و شهر‌ها و حتی استان‌های همجوار دانست.

امیر ظاهرطحان خاطرنشان کرد: بسیاری از نیرو‌های آموزش و پرورش شهرستان دزفول، تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه ادامه داده‌اند و استادان و کارکنان این دانشگاه تعامل خوبی با نیرو‌های آموزش و پرورش داشته‌اند و آمادگی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دزفول برای همکاری حداکثری با دانشگاه را اعلام کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • راهیابی دومین تیم دانشگاه آزاد اشکذر به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی 
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • در تلاش برای رشد و همیاری شرکت های دانش بنیان
  • تبیین جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان داخل کشور