Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری ارشاد خراسان رضوی گفت: مراسم افتتاح بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان)، درمنزل شهید مدافع حرم، جواد جهانی برگزار شد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، افشین تحفه‌گر عصر امروز در مراسم افتتاح بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی،  درمنزل شهید مدافع حرم، جواد جهانی اظهار داشت: امیدواریم امروز بتوانیم سربازان خوبی در مسیر جنگ سنگینتری که با دشمن در حوزه فرهنگی داریم، باشیم و راه شهیدان را در جبهه فرهنگی ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا منشا خیر و برکت هستند و رشد و بالندگی کشور نیز مرهون شهداست.

معاون امور هنری ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی با عنوان "رضوان" به مدت چهار روز با ارائه 18 نمایش از شهرهای مشهد، کاشمر، تربت حیدریه و قوچان برگزار میشود.

تحفهگر با اشاره به برنامههای روز اول جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی گفت: نمایش "همه مرد منتظر" به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل بایگی در تماشاخانه شمایل، نمایش "هزار فرسنگ زیر دریا" به نویسندگی و کارگردانی شادی غفوریان در تماشاخانه اشراق، نمایش "فراموشی" به نویسندگی احسان روحی و کارگردانی محمد اخروی و نوید اسدیان در تماشاخانه بهار و نمایش "خیاط" به نویسندگی و کارگردانی مصطفی نصیری در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه میرود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی ویترین تولیدات نمایشی در طول سال است، گفت: جشنواره تئاتر استانی جای خودش را بین هنرمندان باز کرده است و خروجی این جشنواره راه‌یابی 2 اثر نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهد بود که همین مسئله رقابت را بین هنرمندان جدی‌تر می‌کند.

در این مراسم، پدر، مادر و برادر شهید جهانی با ذکر خاطراتی از این شهید مدافع حرم ، دغدغه‌های فرهنگی و ارزشی این شهید را برای حاضران تشریح کردند.

انتهای پیام/ن

R41347/P1361/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار