Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:00:16 GMT

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ فردا اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۴۵۷۸

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ فردا اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فردا دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

خرگزاری مهر: حسین توکلی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی فهرست اسامی پذیرفته شدگان در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور فردا دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۷ در روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار شده است.

از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷، تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۸۱ هزار و ۳۸۱ نفر غایب بودند.

از تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ داوطلب در جلسه آزمون تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب معادل ۹۹.۸۲ درصد مجاز به انتخاب رشته شدند.

از تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بیش از ۳۲۲ هزار داوطلب انتخاب رشته کردند.

ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۵۵ هزار نفر اعلام شده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نتایج کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از جلسه آزمون سراسری گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

وی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۸۴ هزار و ۹۶۰، در گروه آزمایشی هنر ۵۲ هزار و ۸۱۹، در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب شرکت کرده اند.

پور عباس افزود: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام خواهد شد. 

پور عباس بیان کرد: متخلفان از کنکور محروم خواهند شد؛ دو کانال با ۵۰ هزار عضو تعطیل شده و ادمین ها تحت حفظ هستند.  در آزمون سراسری سال گذشته چند نفر از سوالات عکس گرفته و دستگیر شدند و تمام تخلفات و تصویر برداری سال گذشته کشف شده است. 

او گفت : این امکان وجود دارد که عکس سوالات به بیرون از جلسه آزمون برود اما مطلقا جواب سوالات به داوطلبان در داخل جلسه ارسال نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳