Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، پویش ادبی ـ هنری «آگاه» با مشارکت جمعی از شاعران استان فارس طی صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت كرد كه در بخشی از این بیانیه که مورد حمایت جمعی از شاعران آیینی شهرستان‌های استان فارس قرار گرفته آمده است: نه اصولگراییم و نه اصلاح‌طلب و به هیچ جناحی سرسپردگی و وابستگی نداریم. فرزندان روح‌الله هستیم و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را منشور حرکت و راه خویش می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار باشد در قالب حزبی بگنجیم بی شک حزب‌الله است ، نه حزب‌الله با تعاریف گروه‌های سیاسی موجود بلکه آن حزب‌الله که در قرآن مجید تعریف شده و بی شک هم الغالبون است.
متن کامل بیانیه بدین شرح است:
اقتضای جان چو ایدل آگهی است
هر که آگه تر بود جانش قوی است
سپاس خداوندگار یکتا را که توفیق و نعمت آگاهی را نصیب آدمیان کرد و قلم را ودیعتی آسمانی نزد ابنای بشر فرمود و به حرمت آن سوگند خورد تا هر کس بخواهد جانی قوی داشته باشد و آگاهی پیشه کند قلم را به نام مقدس عشق بچرخاند و از جمال حقیقت کسب کمال کند.
و اما بعد، اهالی هنر از جمله شاعران، این وارثان آب و خرد و روشنی، ساکنان ملک نور و حقیقت و کلمه و کلامند. مردان و زنان ملک هنر در گذر زمان همواره، به حجت روشن اهالی ملکوت دل بسته اند. جانشان اگر شیداست به یمن عاشقی و دل سپردگی به ساحت آسمانی رسول مهرورزی و امام عدالت و اهل بیت نور است و امروز هم منتظران صبح ظهورند، نمک پرورده دامان عشق‌اند. سرشار از یاد پیر جماران و شهیدان هشت فصل سعادت و دلبسته پیر روشن ضمیری که علم عاشقی برافراشته است. به این امید که عاشورایی بمانند و نه یتبعهم الغاوون که مصداق الا الذین آمنوا باشند...
مفتخریم که در فارس، مهد تمدن ایران اسلامی و سومین حرم حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در ایران و در روزگار انقلاب شکوهمند اسلامی نقس می‌کشیم با این همه می‌دانیم که در این روزگار، مشکلات و کمبودهایی هست که حاصل همراه نبودن بخش‌های مختلف کشور و البته تیرکین و دشمنی استکبار جهانی است به عنوان شاعران آگاه این مرزوبوم وظیفه خویش می‌دانیم آنجا که روبه روی دشمن هستیم مردانه بایستیم و با کلام خویش از نظام دفاع کنیم و آنجا که درون نظام، کسانی تنوانسته اند همپای اندیشه‌های رهبر انقلاب حرکت کنند با زبان ادب و هنر، به پرسش گری و مطالبه روی آوریم.
در این میان، ممکن است تصور شود این حرکت ریشه در اندیشه‌های سیاسی برخی احزاب دارد. آشکارا اعلام می‌کنیم که منتقد عملکرد فرهنگی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در چهار دهه گذشته هستیم. نه اصولگراییم و نه اصلاح طلب و به هیچ جناحی سرسپردگی و وابستگی نداریم. فرزندان روح‌الله هستیم و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را منشور حرکت و راه خویش می‌دانیم. اگر قرار باشد در قالب حزبی بگنجیم بی شک حزب‌الله است، نه حزب‌الله با تعاریف گروه‌های سیاسی موجود بلکه آن حزب‌الله که در قرآن مجید تعریف شده و بی شک هم الغالبون است.
مدیران، دست اندرکاران، فعالین بخش‌های دولتی و غیر دولتی، عمومی و اثرگذاران فضای فرهنگ و هنر نیز بدانند برادران و خواهران آن‌ها در پویش ادبی – هنری آگاه، با زبان هنربه پرسش‌گری و مطالبه خواهند پرداخت امید که با روحیه همدلی و برادری همراهی‌مان کنید.
به عنوان نخستین امضاکنندگان «پویش ادبی- هنری آگاه» از همه شاعران و هنرمندان رشته‌های مختلف دعوت به عمل می‌آوریم. در صورت باور داشتن به این موارد به جمع ما بپیوندید که وابسته به هیچ نهادی نیست و کسی در آن داعیه ای جز خدمت ندارد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
احد ده بزرگی ایوب پرندآور هاشم کرونی فخرالدین زارعی‌نژاد، سیده اعظم حسینی، مصیب صفری، محمدجواد ظهرانی نوبندگانی، محمدجواد نصیرزاده، احمدخوانسالار، بهبود صادقیان نژاد، محمدحسن کریمیان، علی اکبر شجعان، عبدالرضا مروتی اردکانی، شهرام شارخی، علی رضا رنجکش، مصطفی کارگر، علی صادقی، علی تشکریان، دانیال بهادرانی، مجید صحرانورد، محمدحسین فرهادی و جعفر حقیقت‌پور شاعران شهرستان‌های استان فارس
این لیست بسته نیست و با نام هنرمندان همفکر تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت