Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش فرهنگی مدارس سما نیز در اختیار معاونت‌های فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی قرار گرفته و به زودی بخشنامه آن ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا نصیری در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد یک میلیون و 500 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد که در یک ارزیابی از نهادهای درون دانشگاه مشخص شد 20 تا 25 درصد دانشجویان در کانون‌ها، تشکل‌ها و به صورت کلی در عرصه‌های فرهنگی دانشگاه مشارکت دارند و بیش از 70 درصد دانشجویان به حال خود رها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی مانند اردوهای معرفتی، جشنواره نشریات دانشجویی، هیأت‌های دانشجویی و ... برگزار شد و از معاونت‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی تقاضا کردیم دانشجویانی که پتانسیل مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند را معرفی کنند که متأسفانه تنها تعداد کمی از واحدها این کار را انجام داده‌اند.

نصیری با بیان اینکه معاونت‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی آن‌طور که باید و شاید در مسیر تحولی فعالیت نمی‌کنند، عنوان کرد: وضعیت راضی‌کننده نیست ما با مسئولی که کم‌کاری می‌کند و وقت نمی‌گذارد تعارف نداریم. باید وقت گذاشت در اتاقتان را به روی دانشجویان انقلابی باز بگذارید.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به بهانه کمبود بودجه هیچ فعالیتی نکرد، افزود: در زمان جنگ تحمیلی گاهی اوقات رزمندگان با سنگ می‌جنگیدند در جبهه فرهنگی نیز باید این‌گونه باشد و از شما به عنوان فرماندهان فرهنگی انتظار است تا با امکانات کم هم فعالیت‌های مناسب فرهنگی انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه به عنوان معاونان فرهنگی و دانشجویی تعهدی دادید و باید پای تعهد خود بایستید، خاطرنشان کرد: سامانه‌ای برای نظارت و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده است که علاوه‌بر اینکه شما گزارش عملکرد فعالیت حوزه خود را در آنجا وارد می‌کنید. استادان، دانشجویان، بسیج دانشجویی و تشکل‌ها نیز گزارشی از وضعیت فرهنگی واحد و عملکردها در این سامانه می‌توانند ارائه دهند. به هر صورتی که شده باید به قطاری که بناست در مسیر تحولی به مقصد برسد، کمک کنید.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاه گفت: عملیاتی شدن 10 راهبرد اصلی این سند جزء الزامات است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های پیش‌روی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همایش اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی نشست تخصصی 600 نفر از روحانیان شاغل در دانشگاه آزاد در قم، نشست آموزشی فعالان کانون‌های دانشجویی که سال گذشته تحت عنوان شمیم بصیرت برگزار شد، برگزاری اردوهای معرفتی چند نمونه از فعالیت‌هایی است که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

نصیری اضافه کرد: یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، اردوهای جهادی است به همین دلیل برای تجلیل از جهادگران دانشگاه آزاد مراسمی با حضور دکتر ولایتی برگزار خواهیم کرد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارشناسان و مدیران واحدهای دانشگاه گفت: ضرورت دارد کارمندان نیز سهم خود را در رسیدن به سیر تحولی دانشگاه ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی تحت عنوان چلچراغ انقلاب عنوان کرد: نشست‌های علمی با محوریت موضوعات اصلی که مورد نظر امامین انقلاب بوده است در واحدهای دانشگاه برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها باید از کار تبلیغاتی پرهیز کرد و در یک فضایی کاملاً علمی نشست‌ها را برگزار کرد.

نصیری گفت: ضیافت آموزشی فعالان هیأت‌های دانشجویی از فردا در زنجان آغاز می‌شود. در دوره سابق دانشگاه آزاد اسلامی آن‌گونه که به کانون‌های موسیقی و تئاتر اهمیت داده می‌شد به هیأت‌های دانشجویی اهمیت نمی‌دادند.

وی گردهمایی استادان راوی دفاع مقدس، تشکیل شورای هماهنگی ملی کانون‌ها و راه‌اندازی دبیرخانه تولید و تأمین محتوای فرهنگی را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: بخش فرهنگی مدارس سما نیز در اختیار معاونت‌های فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی قرار گرفته و به زودی بخشنامه آن ابلاغ خواهد شد. باید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی متناسب با سنین دانش‌آموزان نیز برنامه‌هایی طراحی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/4060/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان