Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:51:00 GMT

پایان رسمی بازی‌های آسیایی جاکارتا و رژه ندا شهسواری

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۵۰۰۵

پایان رسمی بازی‌های آسیایی جاکارتا و رژه ندا شهسواری

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی با اعطای پرچم شورای المپیک آسیا به کشور چین به عنوان میزبان بعدی بازی‌های آسیایی رسما پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا از جاکارتا، مراسم اختتامیه هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد که ندا شهسواری بانوی پینگ‌پنگ باز در این مراسم  پرچم ایران را در دست داشت و رژه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- برنامه اختتامیه با پخش تصاویری از لحظات به یاد ماندنی بازی‌های آسیایی و همچنین برنامه‌های آتش‌بازی آغاز شد.

- حضور جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی با حضور در ورزشگاه اختتامیه با تشویق تماشاگران همراه شد. رییس جمهور اندونزی با اشاره به زلزله 6.9 ریشتری که در این کشور قبل از بازی‌های آسیایی رخ داد و 100 کشته داشت از همگان برای برگزاری این بازی‌ها و همچنین اتحادی که مردم کشورش داشتند تشکر کرد.

- یوسف کالا نخست‌وزیر اندونزی در ادامه مراسم به صحبت پرداخت و از شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا به خاطر حمایت‌هایش تشکر کرد.

- نخست وزیر اندونزی همچنین از مشکلاتی که در بلیت فروشی بازی‌ها پیش آمده بود معذرت‌خواهی کرد و برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 را یک دستاورد مهم در تاریخ اندونزی دانست.

-  شیخ احمد فهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا در ادامه به سخنرانی پرداخت و اعلام داشت که اندونزی توانایی میزبانی مسابقه‌های بین‌المللی مهم را دارد. شیخ احمد در حالی این حرف را مطرح کرد که روز گذشته رییس جمهور اندونزی از تمایل کشورش برای میزبانی بازی‌های المپیک 2032 صحبت کرده بود.

- در پایان نیز پرچم شورای المپیک آسیا به نمایندگان کشور چین که میزبان بازی‌های آسیایی 2022 است اعطا شد.

- ژو ژونگ ون رییس کمیته ملی المپیک چین به همراه شهردار شهر هانگژو که میزبان بازی‌های آسیایی بعدی است پرچم شورای المپیک آسیا را دریافت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم

دبیر  اجلاس گفت: فناوری‌های جدید و نوظهور استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش بنیان، مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار، همکاری‌های گردشگری با هدف ایجاد آسیایی منسجم‌تر و توانمندتر، کشاورزی امنیت غذایی در آسیا از دیدگاه بخش خصوصی از موضوعات این نشست‌ها می‌باشد.

امیر کشانی افزود:کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بیش از ۳۵ درصد تولید ناخالص دنیا را به خود اختصاص دادند که با این نشست‌ها می‌توان ظرفیت شبکه سازی اقتصاد را بیش از پیش گسترش داد.

او  گفت: ۳۵ کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا است که از سال پیش ریاست این مجمع به عهده ایران گذاشته شده است.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

این اجلاس از روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک