Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اصفهان - عملیات احداث ایستگاه متروی بهارستان به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه‌ و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، در مراسمی با حضور سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان، طاهرخانی، معاون وزیر راه شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهری، عملیات احداث ایستگاه متروی بهارستان با مساحت چهار هزار مترمربع، زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ۹ پروژه عمرانی دیگر شرکت عمران بهارستان نیز به مناسبت هفت دولت و در حضور معاون وزیر افتتاح و بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از مدرسه‌ای با نام مهندس سراج‌الدین کازرونی وزیر اسبق مسکن و شهرسازی با مساحت یک هزار و ۸۱۷ مترمربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال، مدرسه‌ای با نام شهید محسن حججی با مساحت دو هزار و ۱۵۰ مترمربه و هزینه ۱۹ میلیارد ریال، مسجد امام رضا (ع) با مساحت دو هزار و ۸۶۰ متر مربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال و کلانتری بهارستان با مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع و هزینه ۱۹ میلیارد ریال از جمله این موارد است.

بهره‌برداری از روشنایی بلوارهای رسالت و بلوارهای قائم مقام فراهانی با طول مسیر ۹ کیلومتر، تعداد پایه ۲۱۲ اصله و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، پیاده‌روسازی مسکن مهر جنوبی با مساحت ۳۹ هزار مترمربع و هزینه ۱۷ میلیارد ریال، بهره‌برداری از پارک سایت جانبازان با مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه هفت و نیم میلیارد ریال، آغاز عملیات احداث پیاده‌روسازی محور میانی (پردیس) و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای مشارکتی شاما اندیشه، پرند، پردیس و بهاران از دیگر پروژه‌های مذکور است.

افتتاح ۴ کلانتری در بهارستان

سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در این آیین  اظهار داشت: به منظور توسعه هر مکان، هر شهر و جامعه‌ای وجود امنیت شرط اول است به نوعی که امنیت بستر و اساس هر توسعه‌ای را شکل می‌هد.

وی با بیان اینکه بهارستان یکی از شهرهای جدید خوب در کشور است و باید بخش امنیتی آن نیز الگو و نمونه باشد، افزود: به همین منظور کلانتری در این شهر در راستای افزایش و ارتقای امنیت، آرامش و نظم عمومی با حضور معاون وزیر و دیگر مسئولان افتتاح شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ظرف یک روز آینده استقرار نیرو و تجهیزات پلیسی را در این مکان شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: در بهارستان استقرار سه کلانتری برنامه‌یزی شده بود و با دستور معاون وزیر یک کلانتری دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم امنیت در حوزه شهر جدید بهارستان خوب است اما به منظور در دسترس بودن بیشتر پلیس، ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی و غیره این مرکز به عنوان دومین کلانتری به مناسبت هفته دولت افتتاح شد و امیدواریم با استقرار این مرکز بهتر از گذشته در حوزه امنیت عمومی در خدمت مردم باشیم.

46

کلید واژه‌ها : مترو - استان اصفهان - مدرسه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مترو استان اصفهان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی

ایسنا/اصفهان یک هنرمند خوشنویس اصفهانی با بیان اینکه خط و خوشنویسی همیشه در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است.

علی عباسی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی است که این هنر را به علاقه‌مندانش در شهر بهارستان اصفهان می‌آموزد. او در گفت‌وگو با ایسنا و ضمن اشاره به آغاز ورودش به دنیای پر رمز و راز و البته شگرف و زیبای خوشنویسی، چنین اظهار کرد: من در دبستان به هنر خوشنویسی علاقه‌مند شدم و این هنر را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۱ با استاد عبدالحمید سیاوش دستجردی آغاز کردم و مدرک ممتاز خوشنویسی را در کنار مرحوم استاد محمدعلی شادمان گذراندم. در واقع من رانندۀ شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بودم، اما علی‌رغم سختی شغل خود هنر خوشنویسی را رها نکردم. 

او با بیان اینکه خط نستعلیق را با شیوۀ استادانِ خود می‌نویسد و خط دوم او نیز شکسته نستعلیق است، ادامه داد: خط اصلی من، نستعلیق است و هرکس باید  برای خود خط دومی داشته باشد، زیرا برای آزمون‌های عالی به بعد، داشتنِ خط دوم یکی از لزومات است. خط دوم بستگی به سلیقه شخص انتخاب می‌شود و او می‌تواند هر خطی را به عنوان خط دوم خود انتخاب کند.

این هنرمند با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی هنرمندان و از جمله خوشنویسان در شهر بهارستانِ اصفهان، نداشتن مکانی برای به اشتراک گذاشتن آثار است، تصریح کرد: متأسفانه نمایشگاه و گالری برای ما و هنرمندانِ سایر رشته‌ها فراهم نشده است و به هنرمندان بهایی داده نمی‌شود. 

عباسی اضافه کرد: ما در شهر بهارستانِ اصفهان، هنرجوی خوشنویسی تربیت می‌کنیم، اما انجمن‌ خوشنویسان برای آزمون‌های هنرجویان از تعرفه دولتی استفاده نمی‌کند. اگر انجمن‌ها در آموزش‌ها و آزمون‌ها همکاری کنند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

این هنرمند خوشنویس با بیان اینکه خط همیشه خط در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است. یک خوشنویس با تمرکز بر هنرِ خود باعث می‌شود کمتر به مشکلاتش فکر کند.

او ضمن اشاره به آموزش اشتباه خط در مدارس، اظهارکرد: باید بسیاری از کلمات در کتاب‌های نگارش‌شده برای دانش‌آموزانِ مدارس را ویرایش داد، زیرا دانش آموزان از همان ابتدا به نادرستی آموزش می‌بینند. حتی من نیز در کلاس آموزشی خود، هنرجویی با شیوۀ قلم‌گیری نادرست داشتم که علت آن به موضوع نگارش نادرست در کتاب‌های آموزشیِ مدارس بازمی‌گردد. 

عباسی با ابراز تأسف از عقب‌ماندنِ امروزِ کشور در زمینۀ خوشنویسی، گفت: متأسفانه با آمدن موبایل، کامپیوترها و... کم‌کم خوشنویسی کنار رفته است، به‌عنوان مثال اگر در شرکت یا ارگان‌هایی مراسمی با اهدای لوح تقدیر همراه باشد، آن لوح را سریع با استفاده از کامپیوتر نوشته و با دستگاه‌های چاپ منتشر می‌کنند؛ در حالی که اگر به دست خوشنویس نوشته شود به خط نیز بها داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از روشنایی بلوار شهید یبلویی
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • کشف زمین‌خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد