Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@18:17:43 GMT

فعالیت بیش از ۹۶ بهره بردار عسل در لنده

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۵۴۳۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر جهاد کشاورزی لنده از برداشت عسل از 5300 کلنی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت عسل از این تعداد کلنی زنبور عسل در مناطق مختلف و به خصوص مناطق سردسیری کوه سیاه، کوه سفید و باغ‌های دلی مهرجان آغاز شده است. همتی با بیان اینکه شهرستان لنده به لحاظ وجود مناطق سردسیری و پوشش گیاهی متنوع و فراوان و به‌ویژه انواع گیاهان دارویی ظرفیت خوبی برای پرورش زنبور عسل دارد، افزود:بیش از 96 بهره بردار در زمینه ی پرورش زنبور عسل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی لنده ادامه داد:عسل این شهرستان یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌ها است و مازاد آن به خارج از استان نیز صادر می‌شود،که در سال گذشته بیش از 50 تن در این شهرستان گرمسیری عسل برداشت شد. حکمت همتی افزود:پیش بینی می‌شود حدود 45 تن عسل مرغوب و باکیفیت از کلنی‌های زنبور عسل برداشت شود. شهرستان گرمسیری لنده در 300 کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد همتی لنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • خواهش از رقیب تایسون: جانت را بردار و فرار کن!
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند