Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:00:05 GMT

آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۵۷۸۱

آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛حجت الاسلام والمسلمین عابدی مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: ۴ هزار نفر سال تحصیلی امسال در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند که ۳۶۰ نفر آن‌ها امسال وارد مدارس علمیه شدند.

وی افزود: هم اکنون ۵۳ مدرسه علمیه در استان فعال هستند که حدود ۲۴۰ استاد برجسته حوزوی در سطوح مختلف و خارج فقه طلبه‌ها را در علوم مختلف آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در شیراز هم گفت: ۶۰۰ مدرسه علمیه برادران در سراسر کشور فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: هر ساله از بین متقاضیان کلاس‌های هشتم، نهم، دیپلم و فارغ التحصیلان دانشگاهی، افرادی در قالب آزمون‌های مختلف وارد مدارس علمیه کشور می‌شوند.

آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز هم در این مراسم گفت: افرادی که قصد ورود به حوزه‌های علمیه را دارند علاوه بر بردباری و صبر باید با این دید که کاری مقدس انجام می‌دهند وارد حوزه علمیه شوند نه اینکه به دنبال این باشند که بعد از فارغ التحصیلی به جایگاه و مقامی خاص برسد.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۵۳ مدرسه علمیه در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی آغاز شد.

متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی که داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند، از طریق سامانه my.sanjesh.org اقدام به انتخاب دروس مورد نظر جهت ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

سایر متقاضیان از سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی کنند. افراد واجد شرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

این ثبت‌نام شامل دو گروه می‌شود، اول افرادی که به دنبال ایجاد سابقه هستند و دوم افرادی که به دنبال ترمیم نمره هستند هرچند که این بخش اختیاری است، اما گروه‌های زیر که فاقد سابقه تحصیلی هستند احتمالاً متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی باشند شامل افرادی که در گروه‌های آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود شرکت کرده‌اند و باید در دروس نهایی گروه آزمایشی انتخابی ایجاد سابقه کنند، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که قبلاً در آزمون‌های نهایی رشته‌های نظری شرکت نکرده‌اند، طلاب حوزه‌های علمیه، افرادی که در آزمون‌های پیش از خرداد سال ۱۳۸۴ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های پیش‌دانشگاهی قبل از خرداد سال ۱۳۹۱ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های نوبت‌های شهریور و دی سال ۱۴۰۲ و پس از آن شرکت کرده‌اند، است.

شرکت در آزمون‌های ترمیم نمره هم اختیاری است و مختص افرادی است که در یک درس دارای سابقه تحصیلی هستند و قصد شرکت مجدد در آزمون را دارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که فرصت ترمیم یک‌مرتبه است و این فرصت برای همه داوطلبان حتی افرادی که در سال گذشته هم ترمیم نمره کرده‌اند مجدداً وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین