Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@01:50:40 GMT

خدمات اینترنت پهن باند در همه شهرها کامل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۶۱۳۲

خدمات اینترنت پهن باند در همه شهرها کامل شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (یکشنبه) در مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس «همه جا در دسترس» افزود: ترویج توسعه‌ فناوری های اطلاعات و ارتباطات در زندگی مردم از اولویت های دولت دوازدهم است که با طرح «ایران دیجیتال» دنبال می شود.
وی ادامه داد: برای توسعه زیرساخت ها در روستاها تلاش های زیادی شده است که در سال نخست دولت دوازدهم برای توسعه دسترسی مردم در روستاها اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آذری جهرمی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید 80 درصد روستاهای دارای بیش از 20 خانوار به ارتباطات دسترسی داشته باشند که این رقم در سال نخست دولت دوازدهم به 54 درصد رسیده است.

این مسوول اضافه کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز تحول دیجیتال است و بر همین اساس با تلاش برای فرهنگ سازی در زمینه تحول دیجیتال دنبال فراگیر شدن آن خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز ارتباطات و فناوری اطلاعات با زندگی و جان مردم ارتباط دارد؛ بنابراین باید تلاش کرد ارتباطات پایدار و باکیفیت را در سراسر کشور توسعه داد.

آذری جهرمی ترویج استفاده از فناوری اطلاعات و ظرفیت سازی در کشور از طریق ظرفیت های هنری و فرهنگی ممکن را بهترین زبان برای بیان مشکلات دانست و افزود: عده ای رساندن ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاها را ناصواب می دانند اما ما اعتقاد داریم ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا عین ثواب است که مشکلات را برطرف می کند.

وی گفت: باید با همدلی و مشارکت همگانی جنبه های مثبت فضای مجازی را تقویت کرده تا همه از آن استفاده کنند.

آیین اختتامیه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» با معرفی «عامر آران» به عنوان نفر اول (جایزه 50 میلیون ریالی)، «حسام بختیاری» به عنوان نفر دوم (جایزه 30 میلیون ریالی) و «داود عامری» به عنوان نفر سوم (با جایزه 20 میلیون ریالی) در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان یافت.

مقرر است یکصد اثر برگزیده این مسابقه با کمک اداره های کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها به نمایش درآید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اینترنت خدمات آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴