Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای تشکل‌های کارگری سراسر کشور امروز در نشستی صمیمی با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری سراسر کشور در اولین دیدار خود با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مسائل خود در این حوزه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان تشکل‌های کارگری با اعلام حمایت از برنامه‌های محسنی بندپی هر یک جداگانه چالش‌ها و موضوعات این بخش را مورد بررسی قرار دادند.

محسنی بندپی در نخستین نشست خود با تشکل­‌های کارگری سراسر کشور گفت: مطالبه‌گری کارگران به حق است و ما آمادگی داریم که با همه تشکل‌­های کارگری همفکری داشته باشیم تا موضوعات مطروحه از سوی آنان به نتیجه برسد.

وی افزود: نکات مهمی که امروز از سوی تشکل‌­های کارگری به عنوان دغدغه‌های اصلی آنان عنوان شد را مورد تاکید قرار می‌دهیم. یقینا امنیت شغلی و ثبات شغلی یکی از موضوعات اصلی و اساسی این وزارتخانه نیز هست. در بحث امنیت شغلی و ماهیت افرادی که به­ صورت دائم کار می‌کنند ولی از قرارداد موقت برخوردار هستند موضوع را پی‌گیری می‌کنیم‌.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بحث معیشت هم همان‌طور که اطلاع دارید هم اکنون دو برنامه را از سوی دولت دنبال می‌کنیم. این برنامه‌ها به نحوی است که همه آحاد جامعه بتوانند در آن قرار گیرند. از سوی دیگر سعی می‌کنیم کمک‌های ویژه به اقشار آسیب‌پذیر را هم از طریق دولت پی‌گیری کنیم.

وی افزود: در خصوص استقلال تأمین اجتماعی نیز اتخاذ هرگونه تصمیمات باید مبتنی بر تأیید و حمایت از سوی جامعه کارگری و کارفرمایی باشد.

بندپی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث امنیت شغلی به طور جدی آن را پیگیری کرده‌ایم ایجاد ستاد صیانت از اشتغال‌های موجود است. همچنین در رابطه با ادامه فعالیت سامانه جامع روابط کار نیز تاکیدمان بر ارائه خدمات از سوی این سامانه به جامعه کارگری و کارفرمایی کشور است.

طرح مطالبات کارگری یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی جامعه کارگری است

در ابتدای نشست علی اولیا بیگی رئیس هیأت‌مدیره کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: طرح مطالبات کارگری یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی جامعه کارگری از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: با شناختی که از شما سراغ داریم امیدواریم دغدغه‌های جامعه کارگری نیز مورد پیگیری قرار گیرد. در حال حاضر مهمترین مشکلات جامعه کارگری که به عنوان اصلی‌ترین موضوع نیز مدنظر است بحث امنیت شغلی است. امروز بیش از 95 درصد کارگران که در قالب ماهیت دائم مشغول به کار هستند اما متاسفانه با قراردادهای موقت به کار گرفته شده‌­اند. بنابراین ایجاد امنیت و ثبات شغلی به عنوان مطالبه جدی مطرح است و کارگران انتظار دارند که سرپرست وزارت کار آن را به عنوان اولویت اصلی دنبال نماید‌.

علی‌بیگی رئیس هیأت مدیره کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور افزود: بحث دیگر معیشت کارگران است، امروز با توجه به فراز و نشیبی که در بازار به ­وجود آمده معیشت کارگران با مشکل مواجه شده است که انتظار داریم دولت در این خصوص چاره‌اندیشی کنید.

این نشست شروع خوبی برای دستیابی به نقاط مشترک است

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیش­کسوتان جامعه کارگری گفت: فکر می‌کنم به آقای بندپی باید تبریک گفت که شروع خوبی را با تشکل­‌های کارگری داشتند و البته نمایندگان تشکل­‌ها امروز دغدغه کارگران را به درستی عنوان کردند.

وی تعامل جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره سرپرستی بندپی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی از مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و گفت : یقینا این نشست شروع خوبی برای دستیابی به نقاط مشترکی است که شرکای اجتماعی و دولت می‌توانند با یکدیگر داشته باشند. جایگزین کردن قانون به جای بخشنامه و دستورالعمل در حوزه روابط کار هم به نظر مهم است که می‌بایست آن را مورد تاکید قرار دهید.

وی تدوین ماده 7 قانون کار در مورد قراردادهای موقت کار را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: استقلال صندوق‌ها و ورودی و خروجی آن‌ها و به‌ویژه تقویت حوزه تأمین اجتماعی از سوی شورای عالی تأمین اجتماعی و با اضافه کردن یک متمم به ماده 17 تأمین اجتماعی موجب استقلال تأمین اجتماعی می‌شود.

بحث امنیت شغلی و معیشت کارگران یکی از اولویت‌های اصلی جامعه کارگری است

فتح‌اللهی رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بحث امنیت شغلی و معیشت کارگران را یکی از اولویت‌های اصلی جامعه کارگری دانست و گفت: دولت باید پشتیبانی لازم را از حقوق کارگران داشته باشد.

وی افزود: توزیع سبد کالا و حمایت از کارگران در این مسیر می‌تواند دغدغه کارگران را کاهش دهد. امنیت شغلی هم به عنوان دغدغه‌ای است که از سوی کارگران همواره مطرح بوده است که امیدواریم و انتظار داریم در دوره شما نیز بیش از پیش شاهد حمایت های وزارتخانه باشیم.

سه مطالبه اصلی تشکل‌یابی، تأمین معیشت و امنیت شغلی سه ضلع پیشرفت حوزه کارگری

خدایی عضو هیدت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی و عضو شورای عالی کار گفت: سه مطالبه اصلی تشکل‌یابی، تدمین معیشت و امنیت شغلی سه ضلع پیشرفت حوزه کارگری است و شورای عالی کار به عنوان مهم‌ترین نماد و معرف این سه جانبه‌گرایی است.

وی افزود: امنیت شغلی کارگران به عنوان مهمترین دغدغه جامعه کارگری است. درخواست نمایندگان کارگری پیگیری موضوع تبصره یک ماده 7 قانون کار در دولت است که به عنوان یک گام مهم در جهت امنیت شغلی کارگران است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی استان تهران افزود: تقویت تشکل‌های کارگری دیگر مطالبه جامعه کارگری است که برآن تاکید داریم. از سوی دیگر معیشت کارگران به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگران و تشک‌ های کارگری است که با توجه به نوسانات قیمت و تورم به‌وجود آمده در حال حاضر حقوق کارگران فقط بخشی از هزینه زندگی آنان را تامین می‌کند.

وی گفت: در این شرایط که همه مؤلفه‌­های تولید افزایش یافته موضوع افزایش دستمزد کارگران به عنوان یکی از مولفه‌های تولید هم موضوعیت یافته و تشکیل جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران ضروری است.

خدایی افزود: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از به حاشیه بردن سامانه جامع روابط کار است. این سامانه به عنوان یک ابزار شفاف‌سازی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و از دست‌اندازی و به حاشیه بردن آن توسط اشخاص یا نهادهای دیگر باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار کارگران سراسر کشور درباره جهش تولید و وظایف مسئولان در این زمینه گفت: رهبری در بیانات‌شان در این زمینه توصیه‌هایی به کارگران و مسئولان مطرح کردند؛ ایشان در توصیه به کارگران فرمودند که خودشان باید فرهنگ کار اعم از نظم و انضباط و نقش آفرینی برای ارزش دادن به مقام کارگر را مورد توجه قرار دهند و به مسئولان نیز جهت تامین زیرساخت‌های لازم جهت مشارکت بخش خصوصی و بخش تعاون جهت افزایش مشارکت مردم در اقتصاد توصیه‌هایی مطرح نمودند؛ اگر مسئولان کلیدواژه‌های رهبری در جلسه امروز را به کار بردند و دستورالعمل‌های ایشان را به ویژه طرح‌های توسعه ای و افزایش ظرفیت‌های بازار تولیدی با مشارکت مردم را مورد توجه قرار دهند، جهش تولید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: مقام معظم رهبری تنها شخصیتی در سطح کشور هستند که به مسائل کارگری اطلاعات جامع دارند و ایشان نسبت به همه وزرای کار و روسای جمهور اشراف کاملی به موضوعات مربوط به کارگری دارند؛ ایشان بر همین اساس نیز در تبیین وظایف قوا و دستگاه‌ها در قبال جامعه کارگران، تضمین امنیت شغلی را از مهمترین مسائل دانستند و تاکید کردند که اولین مشکل جامعه کارگری امنیت شغلی است.

در این زمینه بخوانید: رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران: خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه راه حل اطمینان بخشی در زمینه امنیت شغلی، کار مستمر است، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشد؛ همچنین مجلس و دولت باید بدانند که افزایش ظریب امنیت شغلی کارگران کشور نیازمند قوانین جدید است تا بتوانیم ساختارها در این زمینه آماده کنیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • خداقوت کارگر