Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی دهقانی مدیر امور تعاون، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ظهر امروز در سيزدهمين جشنواره تجليل از تعاونی های برتر استان که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: درسطح جهان ٢ميليون و 600 شرکت تعاونی وجود دارد که برای 250 ميليون نفر در جهان یعنی ١٢ درصد جمعیت جهان ایجاد اشتغال نموده و در واقع میتوان گفت اشتغال جهان در دست تعاون ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درحال حاضر ٢٢ درصد اقتصاد سوئد و ١٦/١درصد اقتصاد فنلاند در دست تعاون است و 100هزار تعاون در کشور با نيم ميليون عضو هيات مديره و بازرس درسطح کشور به فعالیت مشغول هستند.

دهقانی خاطرنشان کرد: 680 اتحاديه و ٣١ اتاق تعاون و همچنین ١٧٥٥ شرکت تعاونی فعال در استان وجود داشته که به صورت مستقیم برای 30 هزار نفر اشتغال ايجاد کرده اند.

وی ادامه داد: دو سوم جمعيت استان در شرکت های تعاونی با احتساب سهام عدالت عضو بوده و 5 درصد اقتصاد کشور به صورت تعاونی اداره می گردد.

مدیر امور تعاون، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تعاون تصریح کرد: ایشان فرموده اند کار تعاونی يکی از چيزهایی است که می تواند جلوی بی عدالتی را بگيرد و من به تعاون اعتماد دارم.

وی یادآور شد: از ويژگی های تعاونی می توان به خودباوری، مسئوليت پذيری، برابری و انصاف اشاره کرد و از جمله اصول بين المللی تعاونی ها، عضويت داوطلبانه و آزاد، نظارت دموکراتيک اعضا، استقلال و عدم وابستگی، آموزش، تربيت و اطلاع رسانی است.

دهقانی گفت: از جمله راهبردهای وزارت تعاون ترويج فرهنگ تعاون، توسعه مديریت و توانمند سازی، همکاری بين تعاون ها، تامين مشوق ها و منابع مالی، تقويت برند تعاونی ها می باشد و امروز ١٥ شرکت تعاونی برتر استان در 15 گرایش برای تجلیل در این مراسم انتخاب شده اند.

وی خاطزنشان کرد: در سال جاری استان آذربایجان غربی در بين 31 استان کشور در پرداخت تسهيلات عشايری و روستايی رتبه اول کشور را کسب نموده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا تعاون تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی