Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-28@19:18:07 GMT

معرفی زیباترین حوضچه گل نیلوفر جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۶۸۸۸

این دنیا پر از زیبایی و قشنگیه. تو هر نقطه از این سرزمین یه سری جاها هستن که بدجور خودنمایی می کنن و باعث میشن ماجراجوها و علاقه مندا، لوازماشونو جمع کنن و برای دیدن زیبایی ها به اون منطقه سفر کنن. تو این قسمت از مجله همگردی یه سری عکس از خارق العاده ترین حوضچه جهان که تو امریکاس جمع آوری کردیم تا شما هم با دیدنش لذت ببرین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یه حوضچه زیبا و باورنکردنی تو پارک یولستون امریکا که به خاطر شباهت ظاهریش به گل نیلوفر، لقب حوضچه گل نیلوفر رو به خودش گرفته.در ادامه تصاویری از زیباترین حوضچه گل نیلوفر جهان را خواهید دید ...

اطلاعاتی از زیباترین حوضچه 

اسم گل نیلوفرو برای اولین بار در سال 1880 همسر یکی از پارکبان ها روی این حوضچه گذاشت که با گذر زمان نهادینه شد. آب این حوضچه انقدر زلال و شیشه ایه که به وضوح میشه رنگ های درونش رو تفکیک کرد. دلیل وجود این رنگ ها هم به خاطر وجود باکتری هایی هست که داخل این حوضچه زندگی می کنن. یه اتفاق خیلی جالب اینه که با تغییر دما و تعداد و نوع باکتری هایی که توش زندگی می کنن، رنگای این حوضچه تغییر می کنه، به خاطر همین ممکنه تو طول سال این حوضچه بارها تغییر رنگ بده.این حوضچه زیبا در بعضی از مواقع به خاطر زمین لرزه های کوچیک و فعل و انفعالات زمین شناختی فوران می کنه. بعضی از گردشگرا تو این حوضچه سکه یا چیزای دیگه می نداختن که باعث قطع شدن آب گرم این پدیده زیبا می شد. ولی بعدها محیط بان ها، سطح حفاظت از دریاچه رو بالا بردن و سکه هارو بیرون کشیدن تا از نابودی این پدیده چشم نواز جلوگیری بشه. دور حوضچه هم تابلوهای هشدار نصب کردن و از مردم خواستن که با کمک همدیگه از این گل نیلوفر زیبا مراقبت کنن تا پژمرده نشه.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: حوضچه جهان گردی جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت:با تلاش کارکنان حوزه معاونت بهره‌برداری و کرمی مدیر آبفای شهر گوریه، پس از یکسال مخازن روستا‌های مختلف این بخش در حال لایروبی است.

وی افزود: در همین رابطه اواخر فروردین ماه امسال تاسیسات روستای شعیب نبی که آبرسانی به ۷ روستای شعیب نبی، رمانه، خماس، یذاب، شیخ حسین و فارسیه ۲ با جمعیتی بالغ بر ۳۰۲۶ نفر را بر عهده دارد، لایروبی شد.

احمدی ادامه داد: همچنین در روز اول اردیبهشت ماه نیز تاسیسات روستای ام ثوره با جمعیتی حدود ۶۷۷ نفر توسط همکارانمان لایروبی و پاکسازی شد.

سرپرست آب و فاضلاب شوشتر اضافه کرد: حوضچه‌های مربوط به تاسیسات روستای سری که روستا‌های سری یک و ۲، خضر یک و ۲ و فارسیه ۲ را زیر پوشش قرار می‌دهد، در روز دوم اردیبهشت ماه امسال لایروبی و پاکسازی شد تا جمعیتی بیش از یکهزار و ۹۱۶ نفر آب آشامیدنی با کیفیت‌تری استفاده کنند.

وی در خصوص مشخصات مخازن لایروبی شده می‌گوید: حوضچه تاسیسات شعیب نبی، بتنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب، ام ثوره بتنی با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و  سری نیز بتنی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب است که پس از لایروبی، عملیات کلر زنی در شبکه توسط واحد کیفی مطابق با استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا