Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:01:56 GMT

تشییع پیکر عطالله صفرپور از هنرمندان سریال پایتخت +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۷۴۲۷

تشییع پیکر عطالله صفرپور از هنرمندان سریال پایتخت +عکس

پیکر عطالله صفرپور هنرمند گرگانی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و آخرین بازمانده سیاه‌بازی ایران و یکی از بازیگران سریال پایتخت امروز در گرگان تشییع شد.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر "عطالله صفرپور" از هنرمندان سریال پایتخت و از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون و آخرین بازمانده سیاه‌بازی ایران صبح امروز با حضور مسئولان، هنرمندان و مردم شهر گرگان از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطالله صفرپور هنرمند گرگانی و پیشکسوت تئاتر که از چندی پیش به علت بیماری ریوی در بیمارستان فلسفی گرگان بستری و در بخش آی‌سی‌یو تحت‌نظر بود، دارفانی را وداع گفت.

عطالله صفرپور متولد ۱۳۲۴ در شهر گرگان است و از سال ۱۳۳۲ با اجرای نمایش «سرباز عیالوار» وارد عرصه بازیگری تئاتر شد. گرایش اصلی وی در تئاتر، نمایش سنتی (روحوضی) بوده آن چنان که می‌توان از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین سیاه‌بازان ایران در سال‌های اخیر نام برد.

بازی در فیلم "ابر و آفتاب" و "دختری به نام تندر" و بازی در سریال‌های "رسم عاشقی"، "شمشادخان"، "گلشیفته" و "پایتخت چهار" از جمله آثار او است.

از افتخارات صفرپور می‌توان به شرکت در نخستین، سومین، پنجمین، ششمین و هفتمین جشنواره نمایش‌های سنتی، آیینی و مذهبی و دریافت دیپلم افتخار و دریافت تندیس در جشنواره‌های ذکر شده، اشاره کرد.

همچنین وی در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر از سوی هیئت داوران به عنوان بازیگر دوم انتخاب شد.

شرکت در دهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها و دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر، شرکت در پنجمین و ششمین جشنواره هنری ادبی روستا و دریافت دیپلم افتخار و تجلیل از نامبرده در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار از دیگر موفقیت‌های این هنرمند کشورمان است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی سیاه بازی سینما مراسم تشییع هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس

منبع: خبرگزاری حوزه tags # مرگ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • (تصاویر) تشییع پیکر پرویز داوودی
  • (تصاویر) تشییع پیکر پرویز داودی
  • (تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است